Середа 28 вересня 2022

червня 2014

21 червня 2014

Кравець. Закрійник

Кваліфікаційна характеристика

 
   Ще з давніх часів одяг є одним з головних атрибутів людського життя.
 Без нього ми б стали схожі на тварин , але пройшло вже багато тисячоліть з тих пір , як одяг перестав  бути  тільки захистом нашого тіла від впливу навколишнього середовища .
   Одяг - це як обгортка  людини, перше враження завжди складається виходячи з того, як виглядає людина, у що вона одягнена  і взута, які  аксесуари присутні в його образі і т.д. Всім відома істина «Зустрічають по одягу, а проводжають по розуму» - ця приказка була актуальна раніше і буде актуальна завтра. Безумовно, тільки одяг не формує людину, але одяг формує перше враження, саме тому вкрай важливо, щоб це враження було позитивним.
Мистецтво створювати одяг – це не тільки вміння скріпити декілька шматків тканини різними способами, це процес створення настрою, стилю,а деколи і долі…
   Ремесло кравця  одне з найдавніших ремесел , котрі опанувала  людина. Спочатку одяг був дуже простим  і пошивався вручну, з часом крій ускладнювався, та і потреба в різноманітному, красивому вбранні збільшувалась і виробництво його поволі почало набирати масових об’ємів.
   Створити одяг – складний і дуже цікавий процес і саме викладачі та майстри Тернопільського центру професійно технічної освіти допоможуть всім бажаючим опанувати це прекрасне ремесло перетворити плоский шматок тканини у прекрасний виріб.
   У нашому навчальному закладі вас навчать підбирати матеріали для майбутнього виробу, розкроювати, виготовляти  його з використанням новітніх технологій  на передовому обладнанні, виконувати ремонт одягу та його перекрій з бажанням оновлення та підгонки по фігурі.
   Наші учні створюють одяг по власними ескізами.  Для цього використовують  знання композиції  отримані у стінах нашого центру. Перейти від ескізу до готового виробу не просто, але з допомогою викладачів та майстрів навчального закладу цей  процес  стає захоплюючим.
  Але що не говори, моду не доженеш, і далеко не кожен може впоратися з вибором свого стилю. Величезна кількість людей ламають голову над тим, як добре виглядати, який одяг купити, щоб і колір підійшов, і фасон, і розмір. Модельєри і кутюр'є усього світу змагаються в мистецтві шиття, стилісти вчать доброму смаку, але одяг все одно залишається головним болем.

 

 

 

Читать далее

Штукатур. Лицювальник–плиточник. Маляр

Кваліфікаційна характеристика

  
  Ця професія має давню історію.
   У стародавньому Єгипті збереглися справжні шедеври будівництва -піраміди, серед яких найкраще збереглася піраміда фараона Хеопса, що була збудована близько 2600 років до нашої ери. За літописом, піраміду увінчала висічена з червоного граніту верхівка, яка не збереглася. Збереглися лише частково лицювальні плитки з білого вапняку.

   Професія лицювальника - плиточника відноситься до комплексу професій оздоблювальних робіт, що виконуються з метою підвищення довговічності будинків, споруд, надання їм естетичного вигляду.У процесі роботи лицювальник-плиточник застосовує різні механізми та інструменти: мозаїчно шліфувальні машини, розчиномішалки, катки, скрабки, кельми, шпателі, рівні тощо.

   Для успішної професійної діяльності лицювальник - плиточник повинен знати:
- види та основні властивості матеріалів, які застосовуються;
- склад розчинів, мастик, способи та технології їх приготування та застосування;
- способи розбивки, провішування, промаячування горизонтальної,
- вертикальної і криволінійної поверхонь;
- норми і правила проведення та приймання оздоблювальних робіт.
   Крім знань він повинен уміти:
- вести штукатурні роботи;
- робити покриття та лицювання стін прямими і фасонними плитками;
- визначити види та причини браку і усувати його;
- робити ремонт та заміну плиток;
- виконувати оздоблювальні роботи згідно із запланованим малюнком.

Маляр
   Маляр - одна з найпоширеніших професій в будівництві. Завдання маляра - надати будівлі красивого, нарядного вигляду, нанести шар фарби, що врятує будівлю від руйнування. Маляр займається фарбуванням, обклеюванням, художньою обробкою, ремонтом зовнішніх і внутрішніх поверхонь будівлі. В процесі роботи очищає поверхню від пилу, грязі, іржі, підбирає фарбу потрібного кольору і якості, наносить її тонким шаром на зовнішню поверхню. Маляр 5-6-го розряду виконує складнішу і різноманітнішу роботу: художню обробку стін та підлог, розпис, складання складних кольорів, декоративне лакування і золочення.

Маляр повинен знати:
   Види і властивості основних обробних матеріалів, способи приготування складових, влаштування і правила експлуатації механізмів та приладів, виробництво малярних робіт.
Професійно важливі якості:
• хороший естетичний смак;
• окомір;
• координація рухів рук;
• творча уява;
• уважність;
• акуратність;
• здатність працювати на висоті.

Історія професії штукатур
   Професія штукатура, як і майже всі будівельні професії, є досить давньою. Серед оздоблювальних робіт штукатурні на будівництві займають чи не найважливіше місце. За даними археологічних досліджень ще 5 тисяч років тому в будівництві широко використовувалась гіпсова штукатурка, що в перекладі з італійської мови означає "оздоблення, спорядження". Свою назву професія штукатура отримала від основного матеріалу, з яким доводиться мати справу будівельнику. Штукатурка - це оздоблювальний шар що наноситься на поверхню різних конструктивних елементів будівлі (стін, перегородок, перекриттів, колон) з метою вирівняти ці поверхні, покращити їх санітарні та теплотехнічні характеристики, надати їм певної форми та фактури.

   Штукатурні роботи сприяють досягненню довговічності споруд, архітектурно-декоративної привабливості.

    Всі ці професії потребують від робітника таких якостей:
- гарного окоміру;
- координації рухів;
- художнього смаку;
- уважності, акуратності;
- високої чутливості пальців рук;
- добре розвинений вестибулярний апарат.
   Для успішного опанування професіями майбутні учні училища повинні мати ґрунтовні знання із загальноосвітніх дисциплін в обсязі  програми середньої школи:
фізики, хімії, математики, креслення,  трудового навчання та мати добру фізичну підготовку.
   Здобути професію у нашому училищі Вам допоможуть висококваліфіковані викладачі та майстри виробничого навчання: Бучинська Галина Василівна, Явний Володимир Івванович, Зеленюк Марія Петрівна, Камінська Олександра Миколаївна, Барський Ярослав Степанович, Васильчук Марія Констянтинівна.
   До Ваших послуг завжди готові спеціальні оздоблені навчальні кабінети та майстерні.
   Навчальний процес складається з виробничої та теоретичної підготовки. Професійно-технічний цикл навчання включає в себе вивчення таких предметів:
- матеріалознавство;
- спецтехнологія;
- будівельне креслення;
- основи ринкової економіки;
охорона праці та виробнича санітарія.
   На виробниче навчання за три роки відводиться близько 70%  навчального часу. Воно ведеться таким чином, щоб учень оволодів окремими пробними прийомами і операціями, які потім засвоюються під час виконання комплексу нескладних робіт. Коли учень засвоює ці методи, його допускають до виконання складніших операцій.
На заняттях поряд із традиційними вивчаються також сучасні технології оздоблення, використовуються сухі суміші, клеї, фарби, нові механізовані інструменти, різноманітні пристосування.
   Кожного року спільними силами учнів та майстрів в\н виконуються різні види ремонтних робіт.   Саме їх заслуга, що навчальні кабінети та адміністративні приміщення набувають нового вигляду, житлові кімнати та блоки гуртожитку стають дедалі затишними. Завдяки амбітності та хорошому естетичному смаку учнів та майстрів, сприянню дирекції у будівельних роботах використовуються сучасні матеріали: штукатурка «короїд», керамічна плитка на клеючих сумішах, гіпсокартон, різні види ламберії, ламінат, ліпні деталі, декоративні шпаклівки, емульсії.
   Молоді спеціалісти, які закінчують наше училище озброєні ґрунтовними теоретичними знаннями і мають розвинені професійні уміння  і навички.

Читать далее

Охоронник

Кваліфікаційна характеристика


Сьогодні професія «Охоронник» стала однією з актуальних на ринку праці. Варто лише звернути увагу, скільки навколо нас нових супермаркетів, банків, підприємств, представництв відомих світових виробників і торгових компаній, де потрібна організація системи пропускного режиму і охорони матеріальних цінностей, щоб зрозуміти, яке значення мають ці фахівці для суспільства.

Читать далее

Монтажник з монтажу сталевих та залізобетонних конструкцій. Бетоняр. Електрозварник

Кваліфікаційна характеристика


Монтажник виконує монтаж будівель, споруд з готових залізобетонних елементів. Монтажникам притаманні фізична сила і витривалість, відчуття рівноваги, відсутність страху висоти, просторова уява, емоційний спокій.

В училищі майбутні монтажники отримують знання і про:

    Види конструкцій;
    Прийоми збірки і монтажу;
    Правила техніки безпеки при виконанні монтажних робіт.

Засвоюють навички зварки арматури, збирання та експлуатації монтажного устаткування, укріплення конструкцій за допомогою спеціального устаткування.

Значна увага приділяється оволодінню знаннями з математики, фізики, креслення.

Обравши професію монтажника ви отримаєте гарантію мати матеріальний достаток, впевненість у завтрашньому дні.

Читать далее

Машиніст крана (кранівник)

Кваліфікаційна характеристика


Керує кранами вантажопідємністью 5-100 т під час виконання робіт середньої складності та транспортування різних вантажів. 
    Без великих вантажопідйомних машин неможливим був би прогрес у сучасному суспільстві, а особливо у будівництві. А без людей, що ними керують, не працювали б і самі машини. Машиніст крану – це людина, що керує роботою підйомного крану. У народі таких спеціалістів називають кранівниками. Машиністи крана поділяються по спеціалізації в залежності від типу самої машини.

Читать далее

КХ Оператор поштового зв'язку. Оператор електрозв'язку. Касир (в банку)

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ«Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

Професія: 4223 «Оператор поштового зв’язку»

З клас

Завдання та обов’язки. Приймає, обробляє, відправляє та видає внутрішню та міжнародну просту та рекомендовану кореспонденцію, обробляє мішки з письмовою кореспонденцією та періодичними виданнями, виписує супровідні документи. Здійснює передплату на періодичні видання, видає письмову кореспонденцію, адресовану «До запитання». Оформляє неврученні поштові відправлення. Реалізує знаки поштової оплати та ін. Контролює доставку кореспонденції та періодичних видань. Складає сортувальні таблиці і вносить зміни до них. Сортує і розкладає поштові відправлення та періодичні видання по доставочних дільницях та видає їх листоношам. Кладе поштові відправлення та періодичні видання в абонентські скриньки, що розміщені у відділеннях зв’язку. Переадресовує періодичні видання.

Повинен знати: директивні документи, інструкції та інші нормативні документи, які використовуються на даному робочому місці; адміністративно –

територіальний поділ України; порядок приписки поштових відправлень до документів; тарифи на послуги зв’язку і тарифи на інші послуги; порядок приймання передплати та переадресування періодичних видань; порядок ведення виробничої документації; інструкції з виплати пенсій і допомоги; порядок ведення касових операцій дирекціями поштового зв’язку України; «Правила надання послуг поштового зв’язку»; порядок сортування, оброблення кореспонденції та періодичних видань; розклади руху поштового транспорту, плани направлення пошти та періодичних видань; контрольні строки проходження пошти та періодичних видань; список газетних вузлів України; керівництво по прийому, направленню міжнародних поштових відправлень, правила по обробленню та відправленню міжнародної пошти в установах міжнародного поштового обміну; правила розповсюдження періодичних друкованих видань, правила перевезення пошти автомобільним транспортом; правила прийому та відправки міжнародної пошти між пунктами міжнародного обміну; правила перевезення пошти та експлуатації поштових вагонів на залізницях України; абетковий покажчик районних центрів і міст республіканського та обласного підпорядкування; правила роботи з електронно-обчислювальною технікою; інструкцію про порядок обліку і збереження умовних цінностей; Закон України «Про захист прав споживачів».

Кваліфікаційні вимоги. Повна або базова загальна середня освіта. Підготовка безпосередньо на виробництві. Без вимог до стажу роботи.

2 клас

Завдання та обов’язки. Приймає обробляє та видає всі види внутрішніх та міжнародних поштових відправлень. Приймає та видає грошові перекази, виплачує пенсії та грошові допомоги. Обробляє вхідну пошту (посилки, страхові мішки). Готує до відправки прийняті поштові відправлення, грошові перекази. Запаковує страхові мішки з вихідною поштою. Видає листоношам кореспонденцію, грошові перекази, відомості та одноразові доручення, готівку для виплати пенсії вдома. Здійснює розрахунки з листоношами, які доставляють перекази, пенсії, грошові допомоги і поштові відправлення. Досилає (повертає) неврученні поштові відправлення, грошові перекази. У разі роботи у філіалі оброблення та перевезення пошти, центрах, зональних вузлах - здійснює обмін пошти з усіма видами транспорту. Складає графіки роботи роз’їзних бригад, здійснює облік робочого часу та контроль шляхових документів, видає білизну бригадам поштових вагонів, експлуатаційні матеріали, іменні речі, веде облік мішкотари. Вносить зміни в документи сортування пошти та в плани направлення пошти. Приймає та видає роз’їзним бригадам посвідчення, інструкції тощо. Оформляє дефектну пошту.

У разі роботи на листосортувальних машинах - обробляє письмову кореспонденцію.

У разі роботи у дільниці умовних цінностей - одержує і розсилає знаки поштової оплати та інші умовні цінності, оформляє документи.

Повинен знати: директивні документи, інструкції та інші нормативні документи, які використовуються на даному робочому місці; адміністративно - територіальний поділ України; порядок приписки поштових відправлень до документів; тарифи на послуги зв’язку і тарифи на інші послуги; порядок приймання передплати та переадресування періодичних видань; порядок ведення виробничої документації; інструкції з виплати пенсії і допомоги; порядок ведення касових операцій дирекціями поштового зв’язку України; «Правила надання послуг поштового зв’язку»; порядок сортування, оброблення кореспонденції та періодичних видань; розклади руху поштового транспорту, плани направлення пошти та періодичних видань; контрольні строки проходження поштових відправлень та періодичних видань; список газетних вузлів України; керівництва по прийому, направленню міжнародних поштових відправлень, правила по обробленню та відправленню міжнародної пошти в установах міжнародного поштового обміну; правила розповсюдження періодичних друкованих видань, правила перевезення пошти автомобільним транспортом; правила прийому та відправки міжнародної пошти пунктами міжнародного обміну; правила перевезення пошти та експлуатації поштових вагонів на залізницях України; абетковий покажчик районних центрів і міст республіканського та обласного підпорядкування; правила роботи з електронно-обчислювальною технікою; інструкцію про порядок обліку і збереження умовних цінностей; Закон України «Про захист прав споживачів».

Кваліфікаційні вимоги. Повна або базова загальна середня освіта. Підготовка безпосередньо на виробництві. Підвищення кваліфікації. Стаж роботи за професією оператора поштового зв’язку 3 класу не менше 1 року.

 

Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників

Випуск 65, 2005, м. Краматорськ

 

 

 

 

 

 

Директор

Тернопільського ЦПТО № 1                                          В.І. Цьох

 

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ«Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

 

1. Професія        4212  Касир (в банку)

 

2. Кваліфікація  касир (в банку)

 

3. Кваліфікаційні вимоги

Повинен знати: нормативно-методичні матеріали щодо ведення касових операцій; форми касових і банківських документів; правила приймання, видачі, обліку і зберігання грошових сум і цінних паперів; порядок оформлення прибуткових і видаткових документів; ліміти залишків готівки в касі, правила забезпечення їх зберігання; порядок складання касової звітності; перелік інформації, що становить службову таємницю або носить конфіденційний характер; державну мову; основи психології праці; правила експлуатації комп'ютерної, обчислювальної та організаційної техніки; основи трудового законодавства; правила і норми охорони праці та протипожежного захисту.

Повинен уміти: виконувати операції з приймання, визначення справжності та платіжності, перерахування, обліку, сортування, зберігання, видачі готівки та інших цінностей згідно з нормативно-методичними документами. Сортувати грошові білети і монети за номіналами, а також на придатні та непридатні для обігу, виявляти фальшиві, старі, пошкоджені грошові білети й монети. Формувати, упаковувати, оформляти грошові білети й монети згідно з інструкцією про емісійно-касову роботу. Обмінювати пошкоджені грошові білети й монети.  Складати касову звітність. Зберігати інформацію, що становить службову таємницю або носить конфіденційний характер. Дотримуватися правил і норм охорони праці та протипожежного захисту.

  1. 1.           Загальнопрофесійні вимоги

Повинен:

а) раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці;

б) додержуватись норм технологічного процесу;

в) не допускати браку в роботі;

г) знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці й навколишнього середовища, додержуватися норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

д) використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо).

  1. 2.           Вимоги до освітнього рівня осіб, які навчатимуться в системі професійно-технічної освіти.

Касир. Повна загальна середня освіта. Без вимог до стажу роботи.

Старший касир. Повна загальна середня освіта. Стаж роботи за професією касира – не менше 1 року.

  1. 6.           Сфера професійного використання випускника

Грошове посередництво фінансових установ та організацій (крім комерційних та центральних банків) пов'язане з отриманням та перерозподілом фінансових коштів у формі депозитів, крім тих, які передбачені для страхування та пенсійного забезпечення.

  1. 7.            Специфічні вимоги

 Вік: після закінчення терміну навчання - не менше 18 років.

 Стать: чоловіча, жіноча.

 Медичні обмеження.

 

 

Читать далее

КХ Кравець. Закрійник

 

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ«Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

 

  1. 1.     Професія: 7433 кравець

  2. 2.     Кваліфікація: 3  розряд

  3. 3.     Кваліфікаційні вимоги                    

                                           

           Повинен знати:Асортимент одягу; технологію виконання машинних, ручних, волого-теплових операцій; вимоги до якості швейних виробів; термінологію ручних, машинних, волого-теплових операцій; послідовність виконання операцій при підготовці виробу до примірок; умовні позначення і крейдяні знаки на деталях виробів після примірок; назви деталей крою, вимоги до їх якості; швейні матеріали, їх призначення, основні властивості; призначення та властивості клейових матеріалів;  вимоги щодо якості основних та прикладних матеріалів та фурнітури, їх відповідність; будову і призначення швейних машин, прасок, інструментів, необхідних для виготовлення одягу; правила експлуатації швейного обладнання; способи лагодження одягу; дефекти готових швейних виробів, причини їх виникнення, заходи з попередження та способи їх усунення. Основи образотворчої грамоти.

 

Повинен вміти:  Виготовляти швейні вироби (спідниці та брюки без підкладки, халати, нічні сорочки, піжами, сукні, блузи) нескладної технологічної обробки за індивідуальними замовленнями або в бригаді з розподілом праці; виконувати всі види ручних робіт (прокладання строчок копіювальних  стібків, зметування, виметування, наметування деталей одягу);  виконувати всі види волого-теплових робіт (спрасування, відтягування, припрасування, запрасування, розпрасування, дублювання); з’єднувати машинними строчками деталі виробу (в тому числі, виконувати операції обметування на спецобладнанні); обробляти крайовими швами зрізи деталей; виметувати петлі,  пришивати ґудзики на спецмашинах або вручну; готувати вироби до примірок індивідуально або в бригадах з розподілом праці; проводити дрібне лагодження швейних виробів з використанням машинних та ручних робіт;  усувати дефекти під час виконання робіт; виконувати ескіз моделі; усувати дрібні неполадки в роботі швейного устаткування, проводити його чищення та змащування; чистити вироби в готовому вигляді.

 

  1. 4.     Загальнопрофесійні вимоги

 

Повинен знати і застосовувати на практиці:

а) кращий досвід роботи за професією на підприємствах, в установах, організаціях даної та суміжних галузей, конкуруючих фірм в інших країнах;

б) економічні досягнення, необхідні для успішного виконання професійних завдань і обов’язків;

в) призначення, порядок становлення і перегляду норм праці, тарифних ставок, посадових окладів, розцінок;

г) виробничі (експлуатаційні) інструкції, інструкції з охорони праці, пожежної безпеки та правила внутрішнього трудового розпорядку;

д) основні положення і порядок підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників;

е) застосування Кодексу законів про працю України та інших законодавчих актів, що регулюють професійну зайнятість громадян.

 ж) основи галузевої економіки і підприємництва, інформаційних технологій.

 

Повинен
         а) раціонально і ефективно організовувати працю на робочому місці;

         б) додержуватись норм технологічного процесу;

         в) виконувати правила щодо здійснення діяльності, спрямованої на зміни або визначення стану предметів виробництва, технічне обслуговування чи ремонт засобів технологічного оснащення;

         г) забезпечувати працездатний стан і показники надійності виробничої або функціональної системи за параметрами якості продукції (послуг), продуктивності, матеріальних і вартісних витрат на виготовлення продукції (надання послуг);

         д) сприяти ефективній діяльності виробничих і функціональних систем вищих рівнів (дільниці, відділу, іншого підрозділу, підприємства, установи, організації в цілому);

         е) знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці і навколишнього середовища, правила безпечного поводження з устаткуванням, машинами, механізмами, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту;

         є) додержувати норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

         ж) виконувати заходи для поліпшення умов праці, передбачені трудовим та колективним договорами і правилами внутрішнього трудового розпорядку;

         з) використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених виробничих негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо).

 

         5. Вимоги до освітнього рівня осіб, які навчатимуться в системі професійно-технічної освіти

         Професійно-технічна освіта за професією кравця другого розряду за умови продовження навчання в професійно-технічних навчальних закладах другого та третього атестаційного рівня без вимог до стажу роботи або підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією кравця другого розряду не менше 1 року.

 

6. Сфера професійного використання випускника

Виробництво швейних виробів на замовлення населення; виробництво робочого одягу; виробництво верхнього одягу спеціалізованими підприємствами за індивідуальними замовленнями населення; виробництво спіднього одягу спеціалізованими підприємствами за індивідуальними замовленнями населення.

 

7. Специфічні вимоги

7.1.Вік: від 16 років

7.2 Стать: чоловіча, жіноча

7.3 Медичні обмеження.

 

 

 

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ«Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

 

  1. 1.     Професія: 7433 кравець

  2. 2.     Кваліфікація: 4 розряд

  3. 3.     Кваліфікаційні вимоги                           

 

Повинен знати: Асортимент одягу, сучасну технологію  виконання ручних, машинних, волого-теплових операцій на різних видах матеріалів; вимоги державних стандартів, технічних умов до виготовлення швейних виробів; умовні позначення і крейдяні знаки на деталях виробів після примірок, відновлення крейдяних ліній та позначок; назви деталей крою, вимоги до їх якості; конструкцію та складові частини деталей виробів вказаного асортименту; швейні матеріали, їх призначення, основні властивості; призначення та властивості клейових матеріалів;   будову і призначення швейних машин, прасок, інструментів, необхідних для виготовлення одягу; правила експлуатації швейного обладнання, види та призначення приладів малої механізації; способи лагодження одягу; етапи підготовки виробу до примірок; дефекти  готових швейних виробів, причини їх виникнення, заходи з попередження та способи їх усунення. Основи образотворчої грамоти.

 

Повинен вміти:  Виготовляти швейні вироби ( халати, нічні сорочки, піжами, сукні, блузи, спідниці на підкладці,  брюки чоловічі та жіночі  без підкладки та на підкладці, чоловічі сорочки, жилети, жакети, піджаки, плащі, куртки, демісезонні пальта та напівпальта)  за індивідуальними замовленнями або в бригаді з розподілом праці; виконувати всі види ручних робіт; виконувати всі види волого-теплових робіт з використанням сучасного обладнання ( з виконанням операцій декатування, відпарювання, зняття лас); з’єднувати машинними строчками деталі виробу (на універсальному та спеціальному швейному обладнанні); обробляти крайовими швами зрізи деталей; оздоблювати вироби строчками, додатковими деталями та фурнітурою; обробляти петлі ручним або машинним способами, пришивати ґудзики; готувати вироби до примірок індивідуально або в бригадах з розподілом праці; проводити лагодження швейних виробів середньої складності з використанням машинних та ручних робіт; виконувати та читати ескіз моделі;   усувати неполадки в роботі швейного устаткування; чистити вироби в готовому вигляді.

 

 

 

 

 

  1. 4.     Загальнопрофесійні вимоги

 

Повинен знати і застосовувати на практиці:

а) кращий досвід роботи за професією на підприємствах, в установах, організаціях даної та суміжних галузей, конкуруючих фірм в інших країнах;

б) економічні досягнення, необхідні для успішного виконання професійних завдань і обов’язків;

в) призначення, порядок становлення і перегляду норм праці, тарифних ставок, посадових окладів, розцінок;

г) виробничі (експлуатаційні) інструкції, інструкції з охорони праці, пожежної безпеки та правила внутрішнього трудового розпорядку;

д) основні положення і порядок підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників;

е) застосування Кодексу законів про працю України та інших законодавчих актів, що регулюють професійну зайнятість громадян.

ж) основи галузевої економіки і підприємництва; інформаційних технологіїй.

 

Повинен
         а) раціонально і ефективно організовувати працю на робочому місці;

         б) додержуватись норм технологічного процесу;

         в) виконувати правила щодо здійснення діяльності, спрямованої на зміни або визначення стану предметів виробництва, технічне обслуговування чи ремонт засобів технологічного оснащення;

         г) забезпечувати працездатний стан і показники надійності виробничої або функціональної системи за параметрами якості продукції (послуг), продуктивності, матеріальних і вартісних витрат на виготовлення продукції (надання послуг);

         д) сприяти ефективній діяльності виробничих і функціональних систем вищих рівнів (дільниці, відділу, іншого підрозділу, підприємства, установи, організації в цілому);

         е) знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці і навколишнього середовища, правила безпечного поводження з устаткуванням, машинами, механізмами, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту;

         є) додержувати норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

         ж) виконувати заходи для поліпшення умов праці, передбачені трудовим та колективним договорами і правилами внутрішнього трудового розпорядку;

         з) використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених виробничих негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо).

 

 

            5. Вимоги до освітнього рівня осіб, які навчатимуться в системі професійно-технічної освіти

         Професійно-технічна освіта за професією кравця третього розряду за умови продовження навчання в професійно-технічних навчальних закладах другого та третього атестаційного рівня без вимог до стажу роботи, або підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією кравця третього розряду не менше 1 року.

 

6. Сфера професійного використання випускника

Виробництво швейних виробів на замовлення населення;  виробництво робочого одягу; виробництво верхнього одягу спеціалізованими підприємствами за індивідуальними замовленнями населення; виробництво спіднього одягу спеціалізованими підприємствами за індивідуальними замовленнями населення.

 

7. Специфічні вимоги

7.1.Вік: від 16 років

7.2 Стать: чоловіча, жіноча

7.3 Медичні обмеження.

 

 

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ«Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

 

  1. Професія:  7435 “Закрійник”

  2. Кваліфікація: 4 розряд

  3.  Кваліфікаційні вимоги:

Повинен знати:

-         основи конструювання і розкрою;

-         технологію розкрою, пошиття та ремонту виробів, білизни і корсетних виробів, сучасний напрямок моделювання, призначення та властивості матеріалів, що використовуються, кращий досвід роботи за професією на підприємствах, в установах, організаціях даної та суміжних галузей, конкуруючих фірм в інших країнах;

-         економічні досягнення, необхідні для успішного виконання професійних завданб і обов’язків;

-         нові технології виготовлення та розкрою, сучасне обладнання;

-         економічні досягнення, необхідні для успішного виконання професійних завдань і обов'язків, призначення, порядок, встановлення норм праці, тарифних ставок, посадових окладів, розцінок;

-         виробничі (експлуатаційні) інструкції, інструкції з охорони праці, пожежної безпеки та правила внутрішнього трудового розпорядку;

-         норми ділової поведінки та етики професійних відносин;

-         основні положення і порядок підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників, положення Кодексу законів України про працю та інших законодавчих актів, що регулюють професійну зайнятість громадян.

Повинен уміти:

-         розкроювати при пошитті і перекроювати під час ремонту натільну та постільну білизну, корсетні вироби зі зняттям мірок за силуетними основами лекал, наданих моделюючими організаціями, вибирати фасони виробів, проводити примірку виробів на фігурі замовника, уточнювати лінії деталей після примірки;

-         видавати готові вироби замовникам;

-         узгоджувати з замовниками характер ремонту натільної білизни, корсетних виробів;

-         виявляти дефекти матеріалів чи виробів, принесених для ремонту під час роботи під керівництвом закрійника більш високої кваліфікації;

-         раціонально і ефективно організовувати працю на робочому місці, дотримувати норми технологічного процесу, застосовувати способи і прийоми запобігання відмов технологічних систем і виникнення дефектів;

-         виконувати вимоги нормативних актів щодо охорони праці і навколишнього середовища, правил безпечної експлуатації устаткування, машин, механізмів, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту, дотримувати норми, методи і прийоми безпечного провадження робіт;

-         здійснювати заходи щодо поліпшення умов праці, передбачених трудовим та колективним договорами і правилами внутрішнього трудового розпорядку, використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених виробничих негативних явищ (пожежі, аварії).

  1. Загальнопрофесійні вимоги

Повинен знати і застосовувати на практиці знання про:

а) кращий досвід роботи за професією на підприємствах, в установах, організаціях даної та суміжних галузей, конкуруючих фірм в інших країнах;

б) економічні досягнення, необхідні для успішного виконання професійних завдань іобов'язків;

в) призначення, порядок установлення і перегляду корм праці, тарифних ставок, посадових окладів, розцінок;

г) виробничі (експлуатаційні) інструкції, інструкції з охорони праці, пожежної безпеки та правила внутрішнього трудового розпорядку;

д) норми ділової поведінки та етики професійних відносин;

е) основні положення і порядок підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників;

є) застосування Кодексу законів про працю України та інших законодавчих актів, що регулюють професійну зайнятість громадян.

Повинен:

а) раціонально і ефективно організовувати працю на робочому місці;

б) додержуватися норм технологічного процесу;

в) виконувати правила щодо здійснення діяльності, спрямованої на зміни або ви­значення стану предметів виробництва, технічне обслуговування чи ремонт засобів технічного оснащення;

г) забезпечувати працездатний стан і показники надійності виробничої або функ­ціональної системи за параметрами якості продукції, продуктивності, матеріальних і вартісних витрат на виготовлення продукції (надання послуг);

д) застосовувати способи і прийоми попередження відмов технологічних систем і виникнення браку;

е) сприяти ефективній діяльності виробничих і функціональних систем вищих рі­внів (ділянці, відділу, іншого підрозділу, підприємства, установи, організації в цілому);

є) знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці і навколиш­нього середовища, правила безпечної експлуатації   устаткування, машин, механі­змів, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту;

ж) додержуватися норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

з) виконувати заходи для поліпшення умов праці, передбачені трудовим та колек­тивним договорами і правилами внутрішнього трудового розпорядку;

к) використовувати  в разі необхідності засоби попередження і усунення природ­них і непередбачених виробничих негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо).

  1. Вимоги до освітнього рівня осіб, які навчатимуться в системі професійно-технічної освіти

Професійно-технічна освіта за професією кравець 4 розряду за умови продовження на­вчання в професійно-технічних навчальних закладах другого та третього атестаційних рівнів без вимог до стажу роботи, або підвищення кваліфікації та стаж ро­боти за професією кравець 4 розряду не менше 1 року

  1. Сфера професійного використання випускника:

-         на підприємствах побутового обслуговування населення;

-         в розкрійних цехах підприємств легкої промисловості.

  1. Специфічні вимоги

            Вік: після закінчення терміну навчання – не менше 18 років.

            Стать: жіноча, чоловіча.

            Медичні обмеження.

 

Читать далее

КХ Столяр будівельний. Паркетник

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ«Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

1.   Професія       7124     Столяр будівельний

 

2.   Кваліфікація – 2 розряд

 

3.   Кваліфікаційні вимоги

 

Повинен знати:

основні властивості деревини; способи приготування столярного клею.

 

Повинен уміти:

виконувати найпростіші столярні роботи.

 

4. Загальнопрофесійні вимоги

Повинен:

а) раціонально і ефективно організовувати працю на робочому місці;

б) додержуватись норм технологічного процесу;

в) не допускати браку в роботі;

г) знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці і навколишнього середовища, додержуватися норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

д) використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо);

є) знати інформаційні технології.

 

5. Вимоги до освітнього рівня осіб, які навчатимуться в системі професійно-технічної освіти

Повна, базова або неповна базова загальна середня освіта. Без вимог до стажу роботи.

 

6. Сфера професійного використання випускника:

Будівельна деревообробка і столярні будівельні роботи.

 

7. Специфічні вимоги:

7.1 Вік: після закінчення терміну навчання – не менше 18 років.

7.2 Стать: жіноча, чоловіча.

7.3 Медичні обмеження.

 

 

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ«Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

1.   Професія       7124     Столяр будівельний

 

2.   Кваліфікація – 3 розряд

 

3.   Кваліфікаційні вимоги

 

Повинен знати:

основні породи та дефекти деревини; правила поводження з електроінструментом.

 

Повинен уміти:

виконувати прості столярні роботи. Обробляти деревину електроінструментом і вручну. Виготовляти і встановлювати прості столярні вироби.

 

4. Загальнопрофесійні вимоги

Повинен:

а) раціонально і ефективно організовувати працю на робочому місці;

б) додержуватись норм технологічного процесу;

в) не допускати браку в роботі;

г) знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці і навколишнього середовища, додержуватися норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

д) використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо);

є) знати інформаційні технології.

 

5. Вимоги до освітньо-кваліфікаційного рівня осіб, які навчатимуться в системі професійно-технічної освіти

Попередній освітньо-кваліфікаційний рівень – „Столяр будівельний” 2-го розряду:

– за умови продовження первинної професійної підготовки в професійно-технічних навчальних закладах першого, другого та третього атестаційних рівнів без вимого до стажу роботи;

– за умови підвищення кваліфікації, стаж роботи за професією „Столяр будівельний” 2-го розряду не менше 1 року.

 

6. Сфера професійного використання випускника:

Будівельна деревообробка і столярні будівельні роботи.

 

7. Специфічні вимоги:

7.1 Вік: після закінчення терміну навчання – не менше 18 років.

7.2 Стать: жіноча, чоловіча.

7.3 Медичні обмеження.

 

 

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ«Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

1.   Професія       7124     Столяр будівельний

 

2.   Кваліфікація – 4 розряд

 

3.   Кваліфікаційні вимоги

 

Повинен знати:

способи виготовлення з’єднань і збирання елементів столярних виробів; способи забивання окремих місць деревини; способи виготовлення столярних виробів середньої складності.

 

Повинен уміти:

виконувати столярні роботи середньої складності.

4. Загальнопрофесійні вимоги

Повинен:

а) раціонально і ефективно організовувати працю на робочому місці;

б) додержуватись норм технологічного процесу;

в) не допускати браку в роботі;

г) знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці і навколишнього середовища, додержуватися норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

д) використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо);

є) знати інформаційні технології.

 

5. Вимоги до освітньо-кваліфікаційного рівня осіб, які навчатимуться в системі професійно-технічної освіти

Попередній освітньо-кваліфікаційний рівень – „Столяр будівельний” 3-го розряду:

– за умови продовження первинної професійної підготовки в професійно-технічних навчальних закладах другого та третього атестаційних рівнів без вимог до стажу роботи;

– за умови підвищення кваліфікації, стаж роботи за професією „Столяр будівельний” 3-го розряду не менше 1 року.

 

6. Сфера професійного використання випускника:

Будівельна деревообробка і столярні будівельні роботи.

 

7. Специфічні вимоги:

7.1 Вік: після закінчення терміна навчання – не менше 18 років.

7.2 Стать: жіноча, чоловіча.

7.3 Медичні обмеження.

 

 

 

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ«Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

1.   Професія       7132   Паркетник

 

2.   Кваліфікація –  2 розряд

 

3.   Кваліфікаційні вимоги

 

Повинен знати:

види паркетних клепок і дощок; матеріали для підстилкового шару під паркет; види мастик; способи підготовки паркету до укладання; основи будови та правила експлуатації ручних насосів; способи заготовлення вставних рейок.

 

Повинен уміти:

виконувати найпростіші роботи під час настилання й опорядження паркетних підлог.

 

4. Загальнопрофесійні вимоги

Повинен:

а) раціонально і ефективно організовувати працю на робочому місці;

б) додержуватись норм технологічного процесу;

в) не допускати браку в роботі;

г) знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці і навколишнього середовища, додержуватися норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

д) використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо);

є) знати інформаційні технології.

 

5. Вимоги до освітньо-кваліфікаційного рівня осіб, які навчатимуться в системі професійно-технічної освіти

 Повна загальна середня освіта та професійно підготовка на виробництві. Без вимог до стажу роботи.

 

6. Сфера професійного використання випускника

Опоряджувальні, загальнобудівельні роботи.

 

7. Специфічні вимоги

7.1 Вік: після закінчення терміну навчання – не менше 16 років.

7.2 Стать: жіноча, чоловіча.

7.3 Медичні обмеження.

 

 

 

 

 

Читать далее

КХ Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ «Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

 

1. Професія: 7241.1 “Електромонтер з ремонту і обслуговування електроустаткування”

2.  Кваліфікація:    2-й розряд

3.      Кваліфікаційні вимоги

 

Повинен знати:  основи електротехніки; будову і принципи роботи електродвигунів, генераторів, трансформаторів, комутаційної і пускорегулювальної апаратури, акумуляторів і електроприладів;  основні види електротехнічних матеріалів;  їх властивості і  призначення, правила і способи монтування і ремонту електроустаткування в обсязі виконуваної роботи; назву, призначення і правила користування робочим та контрольно-вимірювальним інструментом і основні знання  про виробництво і організацію робочого місця;  прийоми і способи заміни, зрощування і паяння проводів низької напруги;  правила надання першої  допомоги в разі ураження  електричним струмом;  правила охорони праці під час обслуговування електроустановок в обсязі ІІ кваліфікаційної групи;  прийоми і послідовність виконання такелажних робіт; основи електроматеріалознавства; основи технічного креслення; основи технічних вимірювань.

 

Повинен  уміти:  виконувати окремі нескладні роботи з ремонту
і обслуговування електроустаткування під керівництвом електромонтера вищої кваліфікації. Монтувати і ремонтувати розподільні коробки клемників, запобіжних щитків і освітлювальної арматури.  Очищати і продувати стисненим повітрям електроустаткування з частковим розбиранням, промиванням і протиранням деталей. Чистити  контакти і контактні поверхні.  Здійснювати оброблення, зрощування, ізолювання і паяння проводів напругою до 1000 В. Прокладати установочні проводи  і кабелі. Обслуговувати і ремонтувати сонячні і вітрові енергоустановки потужністю до 50 кВт. Виконувати прості слюсарні, монтажні і теслярські роботи під час ремонту електроустаткування. Вмикати  і  вимикати  електроустаткування та  виконувати прості вимірювання.  Працювати  з  пневмо  і електроінструментом. Виконувати  такелажні роботи із застосуванням простих вантажних засобів і кранів, якими керують з підлоги. Перевіряти і вимірювати  мегомметром опір ізоляції розподільної мережі, статорів і роторів електродвигунів, обмоток трансформаторів, вводів і виводів кабелів.

 

4. Загальнопрофесійні вимоги

 

Повинен знати і застосовувати на практиці:

-   кращий досвід роботи за професією на підприємствах, в установах, організаціях даної та суміжних галузей, конкуруючих фірм в інших країнах;

-   економічні досягнення, необхідні для успішного виконання професійних завдань і обов'язків;

-   інформаційні технології;

-   призначення, порядок установлення і перегляду норм праці, тарифних ставок, посадових окладів, розцінок;

-   виробничі (експлуатаційні) інструкції, інструкції з охорони праці, пожежної безпеки та правила внутрішнього трудового розпорядку;

-   норми ділової поведінки та етики професійних відносин;

-   основні положення і порядок підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників;

-   положення Кодексу законів про працю України та інших законодавчих актів, що регулюють професійну зайнятість громадян;

-   правила безпечної експлуатації електроустановок і споживачів.          

 

Повинен:

-   раціонально і ефективно організовувати працю на робочому місці;

-   дотримуватися норм технологічного процесу;

-   виконувати правила щодо здійснення діяльності, спрямованої на зміни  або  визначення  стану   предметів  виробництва,  технічне обслуговування чи ремонт засобів технічного оснащення;

-   забезпечувати працездатний стан і показники надійності виробничої або функціональної системи за параметрами якості продукції (послуг), продуктивності, матеріальних і вартісних витрат на виготовлення продукції (надання послуг);

-   застосовувати способи і прийоми попередження відмов технологічних систем і виникнення браку;

-   сприяти ефективній діяльності виробничих і функціональних систем вищих рівнів (дільниці, відділу, іншого підрозділу, підприємства, установи, організації в цілому);

-   знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці і навколишнього середовища, правила безпечної експлуатації устаткування, машин, механізмів, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту;

-   дотримуватися норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

-   виконувати заходи для поліпшення умов праці, передбачені трудовим та колективним договорами і правилами внутрішнього трудового розпорядку;

-   використовувати, в разі необхідності, засоби попередження і усунення природних і непередбачених виробничих негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо).

 

5. Вимоги до освітнього рівня осіб, які навчатимуться у системі професійно-технічної освіти

Повна або повна загальна середня освіта. Одержання професії безпосередньо на виробництві. Без вимог до стажу роботи.

 

6. Сфера професійного використання випускника

Технічне обслуговування і ремонт електрообладнання промислових підприємств, сільськогосподарського виробництва і електропобутових приладів.

           

7.  Специфічні вимоги

7.1.           Вік: по закінченню навчання не менше 18 років.

7.2.           Стать: чоловіча.

7.3.           Медичні обмеження.

 

 

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ «Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

 

 

1. Професія: 7241.1 “Електромонтер з ремонту і обслуговування електроустаткування”

2.  Кваліфікація:    3-й розряд

3.      Кваліфікаційні вимоги

 

Повинен знати:  електроматеріалознавство; технічне креслення; електротехніку з елементами промислової електроніки; відомості про постійний і змінний струми в обсязі виконуваної роботи; принцип дії та будову обслуговуваних електродвигунів, генераторів, апаратури розподільних пристроїв, електромережі та електроприладів, масляних вимикачів, запобіжників, контакторів, акумуляторів, контролерів, випрямлячів та іншої електроапаратури і електроприладів; конструкцію та призначення пускових і регулювальних пристроїв; прийоми і способи заміни, зрощування та паяння проводу високої напруги; безпечні прийоми роботи, послідовність розбирання, ремонту і монтажу електроустаткування, позначення виводів обмоток електричних машин; припої і флюси; провідникові електроізоляційні матеріали, їх основні характеристики і класифікації; будову і призначення простого та середньої складності контрольно-вимірювального інструменту та пристроїв; способи замірювання електричних величин; прийоми виявлення і усунення несправностей у електромережах; правила прокладання  кабелів у приміщеннях, під землею, на підвісних тросах; правила безпеки праці (в обсязі ІІІ кваліфікаційної групи).

 

Повинен уміти: виконувати нескладні роботи на відомчих електростанціях, трансформаторних електропідстанціях, з повним їх вимиканням від напруги оперативних перемикань у електромережі, ревізією трансформаторів, вимикачів, роз'єднувачів і приводів до них, без розбирання конструктивних елементів. Регулювати навантаження електроустаткування, встановленого на обслуговуваній дільниці. Ремонтувати, заряджати  і встановлювати  вибухобезпечну арматуру. Обробляти, зрощувати, ізолювати і паяти проводи напругою понад 1000 В. Обслуговувати і ремонтувати  сонячні і вітрові енергоустановки потужністю понад 50 кВт. Брати участь у ремонті, оглядах і технічному обслуговуванні електроустаткування з виконанням робіт з розбирання, складання, налагодження і обслуговування електричних приладів, електромагнітних, магнітоелектричних і електродинамічних систем. Ремонтувати трансформатори, перемикачі, реостати, пости управління, магнітні пускачі, контактори та іншу нескладну апаратуру. Виконувати окремі складні ремонтні роботи під керівництвом електромонтерів більш високої кваліфікації. Виконувати такелажні операції із застосуванням кранів та інших вантажопідйомних машин. Брати участь у прокладанні трас і проводки. Заряджати  акумуляторні батареї. Фарбувати  зовнішні частини приладів і устаткування. Реконструювати  електроустаткування. Обробляти за кресленням ізоляційні матеріали: текстоліт, гетинакс тощо. Перевіряти маркування простих монтажних і принципових схем. Виявляти та усувати  відмовлення, несправності і пошкодження у роботі електроустаткування з простими схемами вмикання.

 

4. Загальнопрофесійні вимоги

 

Повинен знати і застосовувати на практиці:

-   кращий досвід роботи за професією на підприємствах, в установах, організаціях даної та суміжних галузей, конкуруючих фірм в інших країнах;

-     економічні досягнення, необхідні для успішного виконання професійних завдань і обов'язків;

-   інформаційні технології;

-   призначення, порядок установлення і перегляду норм праці, тарифних ставок, посадових окладів, розцінок;

-   виробничі (експлуатаційні) інструкції, інструкції з охорони праці, пожежної безпеки та правила внутрішнього трудового розпорядку;

-   норми ділової поведінки та етики професійних відносин;

-   основні положення і порядок підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників;

-   положення Кодексу законів про працю України та інших законодавчих актів, що регулюють професійну зайнятість громадян;

-   правила безпечної експлуатації електроустановок і споживачів.          

 

Повинен:

-     раціонально і ефективно організовувати працю на робочому місці;

-     дотримуватися норм технологічного процесу;

-     виконувати правила щодо здійснення діяльності, спрямованої на зміни  або  визначення стану предметів  виробництва, технічне обслуговування чи ремонт засобів технічного оснащення;

-     забезпечувати працездатний стан і показники надійності виробничої або функціональної системи за параметрами якості продукції (послуг), продуктивності, матеріальних і вартісних витрат на виготовлення продукції (надання послуг);

-     застосовувати способи і прийоми попередження відмов технологічних систем і виникнення браку;

-     сприяти ефективній діяльності виробничих і функціональних систем вищих рівнів (дільниці, відділу, іншого підрозділу, підприємства, установи, організації в цілому);

-     знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці і навколишнього середовища, правила безпечної експлуатації устаткування, машин, механізмів, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту;

-     дотримуватися норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

-     виконувати заходи для поліпшення умов праці, передбачені трудовим та колективним договорами і правилами внутрішнього трудового розпорядку;

-     використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених виробничих негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо).

 

  1. 4.                 Вимоги до освітнього рівня осіб, які навчатимуться у системі професійно-технічної освіти

Професійно-технічна освіта при умові навчання в професійно-технічних навчальних закладах ІІ-ІІІ атестаційних рівнів без вимог до стажу роботи, або підвищення кваліфікації і стаж роботи за професією 2-го розряду не менше одного року.

 

  1. 5.                 Сфера професійного використання випускника

Технічне обслуговування і ремонт електрообладнання промислових підприємств, сільськогосподарського виробництва і електропобутових приладів.

           

7.    Специфічні вимоги

7.1.           Вік: по закінченню навчання не менше 18 років.

7.2.           Стать: чоловіча.

7.3.           Медичні обмеження.

 

 

 

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ «Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

 

 

1. Професія: 7241.1 “Електромонтер з ремонту і обслуговування електроустаткування”

2.  Кваліфікація:    4-й розряд

3.      Кваліфікаційні вимоги

 

Повинен знати: електротехніку з основами промислової електроніки; електроматеріалознавство; читання креслень; будову різних типів електродвигунів постійного та змінного струму, захисних і вимірювальних приладів, комутаційної апаратури; найбільш раціональні способи перевірки, ремонту, складання, встановлення і обслуговування електродвигунів і електроапаратури, способи захисту їх від перенапруги; призначення релейного захисту; принцип дії та схеми максимального струмового захисту; вибір перерізу проводу, плавких вставок і апаратів захисту залежно від струмового навантаження; будову і принцип роботи напівпровідникових та інших випрямлячів; технічні вимоги до виконання електричних проводок усіх типів; номенклатуру, властивості взаємозамінності, застосовуваних під час ремонту електроізоляційних і провідних матеріалів; методи проведення регулювально-здавальних робіт і завдання електроустаткування з пускорегулювальною апаратурою після ремонту; основні електричні норми налагодження обслуговуваного устаткування, методи перевірки і вимірювання їх; принцип дії устаткування, джерел живлення; будову, призначення і умови застосування складного контрольно-вимірювального інструменту; конструкцію універсальних і спеціальних пристроїв; правила безпеки праці в обсязі  ІV кваліфікаційної групи.

 

Повинен уміти: розбирати, здійснювати капітальний ремонт електро-устаткування будь-якого призначення, усіх типів і габаритів під керівництвом електромонтера вищої кваліфікації. Регулювати та перевіряти апаратуру і  електроприлади після ремонту. Ремонтувати підсилювачі, прилади світлової та звукової сигналізації, контролери, пости керування, магнітні станції.  Обслуговувати силові та освітлювальні електроустановки зі складними схемами вмикання. Виконувати роботу на відомчих електростанціях, трансформаторних електропідстанціях з їх повним вимиканням  від напруги.  Виконувати оперативні перемикання у електромережі з ревізією трансформаторів, вимикачів, роз’єднувачів і приводів до них, з розбиранням конструктивних елементів. Здійснювати  перевірку, монтаж і ремонт схем люмінесцентного освітлення. Розмотувати, розробляти, дозувати, прокладати кабель, монтувати ввідні пристрої та з’єднувальні муфти, виконувати кінцеві заправлення у кабельних лініях напругою до 35 кВ. Визначати місце пошкодження кабелів, вимірювати опори заземлення, потенціали на оболонці кабелю. Виявляти та ліквідовувати  відмовлення і несправності електроустаткування із схемами вмикання середньої складності. Здійснювати  паяння м’якими та твердими припоями. Виконувати  роботи за кресленнями та схемами. Підбирати пусковий опір для електродвигунів.

 

4. Загальнопрофесійні вимоги

 

Повинен знати і застосовувати на практиці:

-               кращий досвід роботи за професією на підприємствах, в установах, організаціях даної та суміжних галузей, конкуруючих фірм в інших країнах;

-               інформаційні технології;

-               економічні досягнення, необхідні для успішного виконання професійних завдань і обов'язків;

-               призначення, порядок установлення і перегляду норм праці, тарифних ставок, посадових окладів, розцінок;

-               виробничі (експлуатаційні) інструкції, інструкції з охорони праці, пожежної безпеки та правила внутрішнього трудового розпорядку;

-               норми ділової поведінки та етики професійних відносин;

-               основні положення і порядок підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників;

-               положення Кодексу законів про працю України та інших законодавчих актів, що регулюють професійну зайнятість громадян;

-               правила безпечної експлуатації електроустановок і споживачів.    

 

            Повинен:

-   виконувати та читати будівельні та машинобудівельні креслення, електричні схеми;

-   застосовувати нормативні та правові законодавчі документи;

-   орієнтуватися в економічних проблемах галузі;

-   раціонально і ефективно організовувати працю на робочому місці;

-   дотримуватися норм технологічного процесу;

-   виконувати правила щодо діяльності, спрямованої на зміни або визначення стану предметів виробництва, технічного обслуговування чи ремонту засобів технологічного оснащення;

-   забезпечувати  можливість  і надійність виробничої або функціональної систем за параметрами якості продукції (послуг), продуктивності, матеріальних і вартісних витрат на виготовлення продукції (надання послуг);

-   застосовувати способи і прийоми попередження відмов технологічних систем і запобігання  браку;

-   сприяти ефективній діяльності виробничих і функціональних систем вищих рівнів (дільниці, відділу, іншого підрозділу, підприємства, установи, організації в цілому);

-   виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці і навколишнього середовища, правила безпечної експлуатації устаткування, машин, механізмів, користуватися засобами колективного та індивідуального захистів;

-   дотримуватися норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

-   виконувати заходи щодо поліпшення умов праці, передбачені трудовим та колективним договорами і правилами внутрішнього трудового розпорядку;

-   використовувати за необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених виробничих негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо).

-   використовувати сигналізацію і керувати підіймально-транспортним обладнанням;

-   готувати до роботи обладнання,  інструмент, пристрої і зберігати їх у надійному стані, здавати і приймати зміну;

-   вести установлену технічну документацію;

-   економно і раціонально використовувати сировинні паливно-енергетичні і матеріальні ресурси;

-   застосовувати передові методи праці і досвід новаторів виробництва.

 

  1. 3.                 Вимоги до освітнього рівня осіб, які навчатимуться в системі професійно-технічної освіти

Професійно-технічна освіта при умові навчання в професійно-технічних навчальних закладах ІІ-ІІІ атестаційних рівнів без вимог до стажу роботи, або підвищення кваліфікації і стаж роботи за професією 3-го розряду не менше одного року.

           

  1. 4.                 Сфера професійного використання випускника

Технічне обслуговування і ремонт електрообладнання промислових підприємств, сільськогосподарського виробництва і електропобутових приладів.

           

7.  Специфічні вимоги

7.1.            Вік: допускається до роботи за спеціальністю при  досягненні  18 років.

7.2.            Стать: чоловіча.

7.3.            Медичні обмеження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Читать далее

КХ Слюсар з ремонту автомобілів. Електрозварник ручного зварювання

 

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ«Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

 

1. Професія –  7231  Слюсар з ремонту автомобілів

 

2. Кваліфікація – 1-2  розряди

 

3. Кваліфікаційні вимоги до 1 розряду

Повинен знати:

основні прийоми виконання робіт з розбирання окремих простих складових одиниць; призначення і правила застосування  слюсарних інструментів і  контрольно – вимірювальних приладів, що використовуються; найменування і маркування металів, мастил, палива, гальмової рідини, миючих засобів.

Завдання та обов’язки:

виконує роботи з розбирання простих складових одиниць і агрегатів автомобілів,  очищення  від бруду, миття після розбирання складових одиниць і агрегатів автомобілів, зачищення заусенців, прогін різьблення, свердління отворів, змащення деталей. Бере участь у ремонті під керівництвом слюсаря вищої кваліфікації.

 

4. Кваліфікаційні вимоги до 2 розряду

Повинен знати:

- основні відомості про будову автомобілів;  порядок складання простих складових одиниць; прийоми ізолювання та паяння проводів;  способи виконання кріпильних робіт та обсяги першого технічного обслуговування; призначення і правила застосування найбільш розповсюджених універсальних і спеціальних пристроїв і контрольно – вимірювальних приладів; основні механічні властивості оброблюваних матеріалів; призначення і застосування охолоджувальних і гальмових рідин, мастил і палива; правила застосування і користування пневмо – і електроінструментом; основні відомості  про систему допусків і посадок, квалітети і параметри шорсткості; основи електротехніки і технології металів у обсязі виконуваної роботи; правові та організаційні основи безпеки праці; основи безпеки праці в галузі; пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, виробничої санітарії, питання проходження медичних оглядів; надання першої допомоги потерпілим при нещасних випадках, охорони навколишнього середовища; класифікацію, фізико-хімічні, механічні, технологічні властивості, маркування та галузь застосування металів, сплавів, діелектриків, паливно-мастильних матеріалів;

- основні правила читання креслень, загальні поняття про збірні креслення, робочі креслення на виготовлення деталей, технічні виміри, загальні відомості про схеми;

- основи електростатики, постійний струм, електромагнетизм, змінний струм, трансформатори, електричні машини, правила користування електровимірювальними приладами; поняття про допуски та посадки, правила та порядок користування інструментами та приладами для виміру лінійних і кутових величин, оптичними, пневматичними та електричними приладами;основи машинознавства – відомості з теоретичної механіки, опору матеріалів, деталей  машин, теплотехніки, гідравліки, аеродинаміки; сучасні моделі економіки, товар, гроші, їх функції та властивості, матеріальне виробництво, ринок і умови його функціонування , мікроекономіку, фонди підприємства, національний прибуток; поняття та ознаки правової держави; Конституційні основи України; цивільне право і відносини, що ним регулюються; захист господарчих прав та інтересів; розгляд господарчих спорів; адміністративний проступок і адміністративну відповідальність; правову охорону природи; загальні основи галузевої економіки і підприємства; економічну, фінансову і комерційну діяльність підприємства; використання інформаційних та комп’ютерних технологій для автоматизації виробництва;  системи управління на основі комп’ютерних технологій.

Завдання та обов’язки: 

виконує роботи з розбирання  вантажних та легкових  автомобілів, (окрім спеціальних і дизельних), автобусів з кількістю посадочних місць для пасажирів до 22, причепів, напівпричепів і мотоциклів. Здійснює ремонт, складання простих з’єднань і складових одиниць  автомобілів із заміною окремих частин і деталей. Знімає та встановлює просту освітлювальну арматуру, ізолює та паяє проводи. Виконує кріпильні роботи за регламентом робіт першого технічного обслуговування, усуває виявлені дрібні несправності. Виконує слюсарну обробку деталей за 12 – 14  квалітетами із застосуванням слюсарного інструменту і контрольно – вимірювальних приладів. Виконує роботи середньої складності з ремонту  і збирання автомобілів під керівництвом слюсаря вищої кваліфікації.

 

5. Загальнопрофесійні вимоги

Повинен:

а) раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці;

б) додержуватись норм технологічного процесу;

в) не допускати браку в роботі;

г) знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці та  навколишнього середовища, дотримуватись норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

д) використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо);

є) знати інформаційні технології.

 

6. Вимоги до освітнього рівня осіб, які навчатимуться в системі професійно-технічної освіти

Базова або неповна базова загальна середня освіта. Без вимог до стажу роботи.

 

7. Сфера професійного використання випускника

Технічне обслуговування та ремонт  автотранспортних засобів.

 

8. Специфічні вимоги:

8.1. Вік: по закінченню терміну навчання –  не менше 18 років.

8.2. Стать: жіноча, чоловіча.

8.3. Медичні обмеження.

 

 

 

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ«Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

 

1. Професія –  7231  Слюсар з ремонту автомобілів

 

2. Кваліфікація – 3  розряд

 

3. Кваліфікаційні вимоги

 

Повинен знати:

конструкцію і  призначення складових одиниць та агрегатів автомобілів середньої складності; правила складання автомобілів, способи  і прийоми ремонту деталей, складових одиниць, агрегатів і приладів; основні прийоми розбирання, складання, знімання та встановлення приладів і агрегатів електроустаткування; типові несправності системи електроустаткування, способи їх виявлення та усунення; призначення і основні властивості матеріалів, які застосовуються під час ремонту електроустаткування; відповідальні регулювальні і кріпильні роботи; основні властивості металів; призначення термообробки деталей; будову універсальних  спеціальних пристроїв і контрольно-вимірювальних приладів середньої складності; систему допусків і  посадок, квалітети та параметри шорсткості; правове регулювання господарських відносин у промисловості, захист господарських прав і інтересів,  основи трудового законодавства, адміністративну і дисциплінарну відповідальність; планування підприємницької діяльності, фінансову базу підприємства, інноваційну та комерційну діяльність підприємств (основи маркетингу), фінанси та облік на підприємстві,  системи обслуговування бізнесу;

використання інформаційних та комп’ютерних технологій для автоматизації виробництва,  діючі системи управління на основі комп’ютерних технологій відповідно до спеціалізації; особливості будови сучасних автомобілів і автобусів, прийоми  технічного обслуговування і ремонту автомобілів, призначення та види діагностичного обладнання,  стандартизацію та контроль якості; поняття про допуски та посадки, правила та порядок користування інструментами та приладами для виміру лінійних і кутових величин, оптичних, пневматичних та електричних приладів; розміри на кресленнях, різні схеми відповідно до спеціалізації, користуватися ними ; метали і сплави, діелектрики, паливно-мастильні матеріали; основи електростатики, особливості використання в професійній діяльності постійного струму, магнетизму та електромагнетизму, змінного струму,  трансформаторів,  електричних машин, апаратури управління і захисту, електровимірювальних приладів; правові та організаційні основи охорони праці,  основи безпеки праці пожежної безпеки,  електробезпеки, гігієни праці, виробничої санітарії в галузі,  проходження медичних оглядів,  практичне надання першої допомоги потерпілим при нещасних випадках.

Завдання та обов’язки:

виконує роботи з розбирання автомобілів (у тому числі дизельних, газобалонних і спеціальних), а також автобусів; ремонтує, складає вантажні автомобілі, окрім спеціальних, газобалонних та дизельних, легкові автомобілі і автобуси з кількістю посадочних місць для пасажирів до 22; визначає і усуває несправності у роботі складових одиниць та агрегатів автомобілів; ремонтує, складає, регулює та випробовує складові одиниці та агрегати середньої складності із заміною окремих частин і деталей; виконує кріпильні роботи відповідальних різьбових з’єднань при технічному обслуговуванні із заміною зношених деталей;  розбирає відповідальні складові одиниці та агрегати  електроустаткування автомобілів; з’єднує та паяє проводи з приладами  й агрегатами електроустаткування; виконує слюсарну обробку деталей за 11-12  квалітетами  із застосуванням універсального обладнання; ремонтує і встановлює складні агрегати і складові одиниці під керівництвом слюсаря  вищої кваліфікації.

 

 

4. Загальнопрофесійні вимоги

Повинен:

а) раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці;

б) додержуватись норм технологічного процесу;

в) не допускати браку в роботі;

г) знати й виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці й навколишнього середовища, додержуватися норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

д) використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо);

є) знати інформаційні технології.

 

5. Вимоги до освітньо-кваліфікаційного рівня осіб, які навчатимуться в системі професійно-технічної освіти

Попередній освітньо-кваліфікаційний рівень – «Слюсар з ремонту автомобілів» другого розряду

за умови продовження первинної професійної освіти в професійно-технічних навчальних закладів 1-2-3-го атестаційних рівнів без вимог до стажу роботи;

 за умови підвищення кваліфікації стаж роботи за професією «слюсар з ремонту автомобілів» 2 розряду не менше 1 року.

 

6. Сфера професійного використання випускника:

технічне обслуговування та ремонт  автотранспортних засобів.

 

7. Специфічні вимоги:

7.1. Вік: по закінченні терміну навчання –  не менше 18 років.

7.2. Стать: жіноча, чоловіча.

7.3. Медичні обмеження.

 

 

 

 

 

 

 

 

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ «Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

 

1. Професія – 7212 Електрозварник ручного зварювання.

 

2. Кваліфікація - 2 розряд                     

 

3. Кваліфікаційні вимоги

Повинен знати:

основи знань про будову і принцип дії електрозварювальних машин і апаратів для дугового зварювання змінного і постійного струму, які застосовує в роботі; способи і основні прийоми прихвачування; основи знань про технологію та техніку виконання ручного дугового зварювання в нижньому і вертикальному положенні зварного шва; будову балонів; кольори і правила поводження з ними; основи знань про зварювання в захисному газі і правила забезпечення захисту швів під час зварювання; типи та позначення зварних швів на кресленнях; основні властивості електродів, які застосовує, та металу і сплавів, що зварює; призначення і умови застосування контрольно-вимірювальних приладів, які застосовує; причини виникнення дефектів під час зварювання і способи їх запобігання; будову пальників для зварювання електродом, який не плавиться, в захисному газі.

Повинен уміти:

прихвачувати деталі, вироби і конструкції у всіх просторових положеннях зварного шва. Виконувати ручне дугове зварювання простих деталей в нижньому і вертикальному положенні зварного шва, наплавляти прості, невідповідальні деталі. Готувати вироби і вузли під зварювання і зачищати шви після зварювання. Забезпечувати захист шва при зварюванні в захисному газі. Нагрівати вироби і деталі перед зварюванням. Читати прості креслення.

 

4. Загальнопрофесійні вимоги

Поряд з роботами, що внесені до складу відповідного розділу кваліфікаційних характеристик професій, усі робітники повинні:

а) раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці;

б) додержуватись норм технологічного процесу;

в) не допускати браку в роботі;

г) знати й виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці й навколишнього середовища, додержуватися норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

д) використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо);

е) знати інформаційні технології.

 

5. Вимоги до освітнього рівня осіб, які навчатимуться в системі професійно-технічної освіти

Повна або базова загальна середня освіта. Без вимог до стажу роботи.

 

6. Сфера професійного використання випускника

Оброблення металу. Зварювальні роботи.

 

7. Спеціальні вимоги

Вік: по закінченні терміну навчання – не менше 18 років;

Стать: чоловіча;

Медичні обмеження.

 

 

 

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника

ДНЗ «Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

 

1. Професія – 7212 Електрозварник ручного зварювання.

 

2. Кваліфікація - 3 розряд                     

 

3. Кваліфікаційні вимоги

Повинен знати:

будову електрозварювальних машин, вимоги до зварного шва та поверхонь після кисневого різання (стругання); вимоги до покриття електродів та його значення; основні види контролю зварних швів; способи  підбирання марок електродів; причини виникнення внутрішніх напруг і деформацій в зварюваному металі та заходи з їх запобігання.

Повинен уміти:

Виконувати ручне дугове зварювання середньої складності деталей, вузлів і конструкцій з вуглецевих сталей, і простих деталей з конструкційних сталей, кольорових металів і сплавів у всіх просторових положеннях зварного шва, крім стельового. Виконувати ручне дугове, кисневе різання, стругання деталей середньої складності з маловуглецевих, легованих, спеціальних сталей, чавуну і кольорових металів в різних положеннях. Наплавляти спрацьовані прості інструменти і деталі з вуглецевих та конструкційних сталей.

 

4. Загальнопрофесійні вимоги

Поряд з роботами, що внесені до складу відповідного розділу кваліфікаційних характеристик професій, усі робітники повинні:

а) раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці;

б) додержуватись норм технологічного процесу;

в) не допускати браку в роботі;

г) знати й виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці й навколишнього середовища, додержуватися норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

д) використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо);

е) знати інформаційні технології.

 

5. Вимоги до освітнього рівня осіб, які навчатимуться в системі професійно-технічної освіти

Попередній освітньо-кваліфікаційний рівень – „Електрозварник ручного зварювання” 2 розряду:

– за умови продовження первинної професійної підготовки в професійно-технічних навчальних закладах 1-2-3 атестаційних рівнів без вимог до стажу роботи;

– за умови підвищення кваліфікації стаж роботи за професією електрозварник ручного зварювання 2 розряду не менше 1 року.

 

6. Сфера професійного використання випускника

Оброблення металу. Зварювальні роботи. Виробництво машин та устаткування.

 

7. Спеціальні вимоги

Вік: по закінченні терміну навчання – не менше 18 років;

Стать: чоловіча;

Медичні обмеження.

 

 

 

 

 

 

Читать далее