14 лютого 2018

ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ НА ІСПИТАХ

ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ НА ІСПИТАХ:
Практичні поради подолання стресу під час ЗНО від відомого психолога Світлани Ройз

Під час іспиту, особливо в незнайомому приміщенні, особливо при можливих "оглядах", абсолютно закономірний викид гормону стресу - кортизолу. Коли нам страшно, блокується доступ до нашого центру "думання". Щоб подолати цей вплив стресу важливо:

1. Взяти з собою воду (прозора пляшка з водою дозволена правилами).

2. Для відчуття меж і балансу є дуже проста вправа "крило янгола": поклади праву руку на своє ліве плече, немов обіймаючи. Можна уявити, що це рука друга, когось із батьків або викладача.

3. Подихати певний час так, аби видих був довшим, ніж вдих. Таке дихання допоможе заспокоїтися.

4. Для відчуття стійкості можна покласти руки на живіт і зробити декілька вдихів-видохів.

5. Зроби собі масаж зап'ястя між кісточками, що розділяють четвертий і п'ятий пальці - це зона, яка відповідає за реакцію на стрес, страх, тривогу.

6. Знайди в інтернеті вправи для гімнастики мозку і зроби їх перед початком тестування (наприклад, вправа "Крюки Деннісона").

7. Пошукай в інтернеті приклади вправ-енергізаторів - вони прості, але дуже дієві і допоможуть зняти фізичну напругу перед самим тестуванням.

8. Приготуй заздалегідь свій "якір уваги" - приший на одяг яскравий ґудзик або одягни браслет. Погляд на цю річ повертатиме тебе у "реальність" під час тестування.

9. Можна постукати по столу, переставити стілець, розкласти ручки, позначити, що це "своє" місце. Відчуття "свого місця" де б не був, дає можливість зосередитись і краще думати.

10. Придумай власну розшифровку абревіатури ЗНО - це знімає тривогу і дає інший сенс  :)

 

Джерело: http://testportal.gov.ua/

 

Вітамінне царство + ЗНО

Місяць плине за місяцем, ось вже і квітень не за горами, а там декілька кроків — і травень із своїми першими ЗНО — з української та математики… А отже, підготовка стає все інтенсивніше й інтенсивніше. Все важче стає дотримуватися графіку (особливо пунктів з відпочинком) — щодня прокидається бажання встигнути вивчити якомога більше (й якісніше) матеріалу до тестування або ж хтось поспішає швидше закінчити опанування нових тем, щоб лишилося більше часу на повторення.

У обох випадках дуже багато енергії та сил потрібно нам, аби впоратися з неабиякими розумовими навантаженнями… І, насправді,  вірним помічником стане саме режим раціонального харчування! Адже правильний розподіл кількості щоденних приймань їжі, енергетична цінність продуктів, а також їх різноманітність та насиченість вітамінами та мікроелементами неймовірно корисно впливає на наше здоров’я, самопочуття, настрій та здатність добре засвоювати матеріал. Як же побороти весняний авітаміноз і підвищити продуктивність навчання?

1. На нашу пам’ять найбільше впливають:

1) Морква (вона стимулює обмін речовин в мозку, допомагаючи запам’ятовувати напам’ять вірші) Перед тим, як розпочати заняття з української літератури, на мою думку, буде дуже корисно й смачно скуштувати тарілку тертої моркви, наприклад, з цукром, сметаною чи олією.

2) Полуничний або ананасовий сік (який містить багато вітаміну С і органічних речовин, допомагаючи утримувати в пам’яті великі об’єми тексту) незамінний у підготовці до ЗНО, особливо з історії, географії, біології.

3) Лимон (також багатий на вітамін С і полегшує сприйняття інформації, допомагаючи позбутись непотрібних зайвих думок) – перед тим, як розпочати підготовку до англійської, випити чашку гарячого чаю з лимоном вже традиція :)

2. На нашу концентрацію найбільше впливають:

1) Горіхи (особливо значимі для розумової діяльності мозку та заспокоєння).

2) Морепродукти (постачають в організм кислоти, які допомагають тримати пам’ять в тонусі).

3. Вода і мікроелементи. Вода надзвичайно корисно впливає процеси життєдіяльності в нашому організмі, її ще називають джерелом життя. Неможливо чітко визначити ідеальну денну норму для кожного, адже всі ми унікальні, але все ж таки пам’ятайте про її важливість. Зараз стрімко теплішатиме, і потреби у воді збільшаться – я б радила на період підготовчих занять поставити поряд пляшку з хорошою мінеральною (бажано негазованою) водою і час від часу поповнювати нею енергетичний запас :)

4. Білки + жири + вуглеводи = життєдіяльність і чудова розумова робота. Білки (молочні та м’ясні продукти, багаті на вітамін В) – це основа будови наших м’язів, нервів, мозку. Жири (гарбузове/соняшникове насіння, масло, сметана, багаті на вітамін Е) – це енергетичне «пальне» для нашого організму. Вітамін Е також дуже важливий у боротьбі з переживаннями та хвилюваннями. Вуглеводи (фрукти, солодощі, крупи) – це користь для мозкової роботи. Якщо я відчуваю, що втомлююся або вибиваюся з сил – солодкий чай та шматок шоколаду – те, що допомагає сповнити потреби організму в енергії. До речі, саме сніданок бути багатим на вуглеводи! Так що складаємо різноманітний щоденний раціон саме за такою схемою :)

Отож, правильне харчування і «вітамінне царство» не тільки чудотворно діють на навчання, а й є запорукою успіху на іспитах, тому обов’язково тиждень до ЗНО має бути сповнений різноманітними корисними продуктами! До речі, на останньому тижні перед «роковим днем» в нагоді стануть деякі аромати, що впливають на нас так само чарівно, як і правильний раціон…

1. Аромат лавандової олії – природнє «снодійне», чудово регулює обмін речовин.

2. Шавлія знімає напругу і розслаблює нервову систему після виснажливого навчання.

3. Розмарин піднімає зранку настрій, додає бадьорості, надихає на продуктивний день.

4. Запахи троянди або свіжоскошена зелена трава дивовижно впливають на пам’ять!

5. Аромат м’яти допомагає побороти неуважність і неможливість сконцентруватися.

6. Бергамот та ваніль позбавляють тривоги, роздратованості й породжують натхнення і віру у власні сили.

 

Джерело: http://testportal.gov.ua/

 

Читать далее

Як ефективно організувати навчальний процес з підготовки до ЗНО

Поради абітурієнтам: як ефективно організувати навчальний процес з підготовки до ЗНО

 До початку  зовнішнього незалежного оцінювання залишилося мало часу, а матеріалу, який необхідно ще вивчити неймовірна кількість? Як запам'ятати понад 3000 термінів, дат, правил та формул з різних предметів? Як швидко повторити пройдений матеріал? Якщо тебе, шановний абітурієнте, хвилюють ці питання, то наша стаття саме для тебе!

 

Практичні поради з організації самостійної підготовки до ЗНО:

 

1. Готуватися потрібно СИСТЕМАТИЧНО, а не час від часу. Тож знайдіть в своєму розкладі по годині часу на кожен предмет і використовуйте цей священий час лише для навчання! Кожного тижня! 

 

2. Підготуйте місце для занять: приберіть зі столу зайві речі, зруч­но розташуйте необхідні підруч­ники, посібники, зошити, папір, олівці. Це необхідно зробити, щоб не витрачати дорогоцінний священий час на пошук канцелярії по всій кімнаті.

 

3. Складіть план занять: необхідно чітко визначити, що саме сьогодні вивчатимете,  не взагалі: «трохи позаймаюся», а які саме розділи і теми.

 

4. Почніть зі складнішого, з того розділу, який знаєте найгірше. Але якщо вам важко «розгойдатися», можна почати з того ма­теріалу, який найбільш цікавий і приємний. 

 

5. Чергуйте заняття і відпочинок, скажімо, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин — пе­рерви. Можна у цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку. Погортати новини та фото друзів в соціальних мережах не вважається відпочинком, тож це заняття краще відкласти поза межі навчального часу.

 

6. Не треба прагнути до того, аби прочитати і запам'ятати напам'ять увесь підручник. Корисно структурувати матеріал, складати плани, схеми, причому бажано їх записува­ти. Плани корисні і тому, що за ними легко повторити якийсь матеріал.

 

7. Як запам'ятовувати матеріал. Психологи встановили, що наша оперативна пам'ять при одночасному сприйнятті здатна утри­мати і потім відтворити в середньому лише сім об'єктів. Тому матеріал краще розби­ти на смислові шматки, бажано, аби їх було не більше семи. Смислові шматки матеріалу необхідно укрупнювати й уза­гальнювати, виражати головну думку од­нією фразою.

 

8. Використовуйте асоціації. Метод ло­кальної прив'язки полягає у побудові для ряду, що запам'ятовується, об'єктів іншого ряду — опорного, з добре знайомих або легких для вивчення об'єктів. Таким опор­ним рядом може бути послідовність кімнат у вашій квартирі, будинків на вашій вулиці тощо. Людина спочатку заучує опорний ряд, а потім використовує його елементи, аби зіставити з ними елементи заучува­ного ряду. Отже, якщо в матеріалі мало внутрішніх зв'язків — озирніться довкола. Уявіть обстановку, в якій ви вивчали ма­теріал, і ви пригадаєте його, адже отримані одночасно враження запускають механізм згадування.

 

9. Як повторювати? Перекажіть текст своїми словами, і ви легше його запам'ятаєте, аніж просто прочитавши багато разів, — адже це активна розумова праця. Загалом, будь-яка аналітична робота з текстом дозволяє краще його запам'ятати. Це може бути пе­рекомпонування матеріалу, знаходження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону або матеріалу тощо.

 

10. Конспектування. Виявляється, текст мож­на сильно скоротити, представивши його у вигляді схеми — «зірки», «дерева», «дуж­ки» тощо. При цьому сприйняття та якість запам'ятовування значно покращуються че­рез образність запису. Таким чином, вам необхідно розбити великий текст не більш ніж на 7 частин, зв'язати ці частини між собою, виділити опори (слова і думки, що стоять за ними) і вивчити їх.

 

11. Виконуйте якомога більше різних опуб­лікованих тестів з якогось предмета. Ці тре­нування ознайомлять вас із конструкціями тестових завдань. Тренуйтеся із секундоміром у руках, за­сікайте час виконання тестів. Тестові зошити всіх років з різних предметів можна знайти за посиланням, також можна користуватися тренажером Яндекс.ЗНО.

 

12. Готуючись до іспитів, ніколи не думайте, що не впораєтеся із завданням, а навпаки, подумки малюйте собі картину тріумфу. Щодня виконуйте вправи на зняття на­пруження, втоми, на розслаблення.

 

Читать далее

ЗНО-2019. Що необхідно знати?

ЗНО-2019. Що необхідно знати?

У 2018 році державна підсумкова атестація в старшій школі відбуватиметься у формі зовнішнього незалежного оцінювання. Відповідно, випускникам шкіл, незалежно від бажання продовжити навчання у закладах вищої освіти, необхідно буде складати шкільні іспити за технологією ЗНО. Пропонуємо учасникам тестування ознайомитись з найбільш актуальною інформацією щодо проведення тестування.

Вибір предметів ЗНО

Для вступу до вишу для навчання за освітнім рівнем бакалавра абітурієнт має подати сертифікати ЗНО з трьох конкурсних предметів. У 2019 році прийматимуться сертифікати отримані у 2017-2019 роках, окрім сертифікатів з іноземних мов. Конкурсні предмети, з яких вступник має надати сертифікати ЗНО, визначені умовами прийому до вишів, в залежності від спеціальності, обраної абітурієнтом.

Якими будуть тести ЗНО у 2019 році

Особливості кожного тесту визначені характеристиками сертифікаційних робіт ЗНО, якими встановлені форми тестових завдань, час на їх виконання, методологія оцінювання завдань, розподіл за частинами, що зараховуватимуться як державна підсумкова атестація та як вступний іспит до вишів тощо. Цього року зміни структури зазнали майже усі тести ЗНО, однак найсуттєвіші зміни внесено до тестів з англійської, іспанської, німецької та французької мов — вони отримали нову частину тесту — «Аудіювання».

Реєстрація на ЗНО

Реєстрація учасників зовнішнього незалежного оцінювання розпочнеться 06 лютого і триватиме 19 березня. Внесення змін до реєстраційних даних буде можливе до 02 квітня. Особа, яка реєструється для проходження тестування, має подати до відповідного регіонального центру оцінювання комплект реєстраційних документів. Порядок реєстрації буде визначений на початку 2019 року.

Графік ЗНО

У 2019 році зовнішнє незалежне оцінювання розпочнеться 22 травня тестом з математики, також у травні випускники шкіл складуть тести з української мови та літератури, іспанської, німецької та французької мов. ЗНО з інших предметів відбудеться з 1 червня по 13 червня 2019 року.

Результати ЗНО

Оголошення результатів учасників зовнішнього тестування з української мови та літератури, іноземних мов, математики та біології відбудеться не пізніше 15 червня 2019 року. Оголошення результатів з історії України, географії, фізики та хімії - до 21 червня 2019 року. Оголошення результатів учасників додаткової сесії зовнішнього незалежного оцінювання відбудеться не пізніше 17 липня 2019 року.

Власне висловлення з української мови

Відкрите тестове завдання з розгорнутою відповіддю у вигляді власного висловлення є одним з найважливіших завдань у тесті з української мови та літератури. Учасники тестування можуть скористатись безкоштовним збірником матеріалів та дізнатись, як краще діяти на тестуванні при написанні власного висловлення.

ЗНО-онлайн

При підготовці до складання тестів учасники ЗНО можуть скористатись найбільшою безкоштовною онлайн-базою тестів зовнішнього незалежного оцінювання. На сайті «ЗНО онлайн» розміщені всі тести, що складали абітурієнти під час зовнішнього незалежного оцінювання 2009-2017 років, а також тести, що пропонувались вступникам під час пробного зовнішнього незалежного оцінювання 2009-2017 років. Частина тестів доповнена коментарями фахівців.

Джерело: http://testportal.gov.ua/

 

Читать далее

Процедура реєстрації

Процедура реєстрації

Реєстрація для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні 2018 року триватиме з 06 лютого до 19 березня. Унесення змін до реєстраційних даних – з 06 лютого до 02 квітня 2018 року.

ЗНО-2018. Реєстрація

Щоб успішно зареєструватися для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні, необхідно створити та оформити реєстраційну картку, сформувати пакет документів і передати його до регіонального центру.

Реєстраційну картку необхідно сформувати за допомогою спеціального сервісу «Зареєструватися». Зауважте, що одним з перших кроків є обрання категорії особи. Далі надаємо роз’яснення, яку категорію необхідно обирати під час роботи з сервісом «Зареєструватися».

Якщо ви у 2018 році завершуєте навчання в закладі загальної середньої освіти (школа, гімназія, ліцей тощо) – ваша категорія «Випускник закладів загальної середньої освіти 2018 року».

Якщо ви є учнем (студентом, слухачем) закладів професійної (професійно-технічної) освіти і здобуваєте в поточному році повну загальну середню освіту, – ваша категорія «Учень (слухач) закладів професійної (професійно-технічної) освіти».

Якщо ви є учнем (студентом, слухачем) закладу вищої освіти (коледж) і здобуваєте в поточному році повну загальну середню освіту, – ваша категорія «Студент закладу вищої освіти».

Якщо ви вже маєте атестат (здобули повну загальну середню освіту в попередні роки), незалежно від того, де ви навчаєтеся зараз (чи продовжуєте навчатися), – ваша категорія «Випускник минулих років».

Якщо ви навчаєтесь у закордонному навчальному закладі та здобуваєте в поточному році повну загальну середню освіту, – ваша категорія «Випускник, який здобуде в 2018 році повну загальну середню освіту в навчальному закладі іншої держави».

Пропонуємо ознайомитися з інструкціями щодо реєстрації на ЗНО.

Звертаємо увагу, що процедура реєстрації дещо відрізняється залежно від того, чи проходитимете ви ДПА у формі ЗНО.

Джерело: http://testportal.gov.ua/

 

Процедура реєстрації осіб,
які складають ДПА у формі ЗНО

Для того, щоб зареєструватися для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні (далі – зовнішнє оцінювання), потрібно виконати низку послідовних дій.

  1. Ознайомтесь із правилами прийому до вибраних вами закладів вищої освіти. Радимо уважно вивчити пропозиції закладів, заздалегідь визначитися зі спеціальностями, на які вступатимете, і з’ясувати перелік предметів, із яких необхідно подати результати зовнішнього оцінювання. Такий порядок дій допоможе вам усвідомлено вибрати навчальні предмети для проходження зовнішнього оцінювання та державної підсумкової атестації.

Також обов’язковим для ознайомлення документом є Порядок проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти (далі – Порядок). У документі, зокрема, визначено коло осіб, які можуть брати участь у зовнішньому оцінюванні, їхні права й обов’язки, унормовано основні засади проведення зовнішнього оцінювання, порядок реєстрації осіб тощо.

  1. Виберіть навчальні предмети, із яких ви бажаєте пройти зовнішнє оцінювання та державну підсумкову атестацію у формі зовнішнього оцінювання

Пам’ятайте, що загальна кількість навчальних предметів, вибраних вами для проходження зовнішнього оцінювання, не повинна перевищувати чотирьох. У 2018 році зовнішнє оцінювання проводитиметься з таких навчальних предметів:

• української мови і літератури
• історії України
• математики
• біології
• географії
• фізики

• хімії
• англійської мови
• іспанської мови
• німецької мови
• французької мови

Звертаємо увагу, що з усіх навчальних предметів, які ви виберете, буде встановлено результат за шкалою 100–200 балів, а з предметів, із яких ви проходитимете державну підсумкову атестацію, також отримаєте оцінку за шкалою 1–12 балів.

Якщо ви учень (слухач) закладу професійної (професійно-технічної) освіти або студент закладу вищої освіти, то вам результати зовнішнього оцінювання із української мови і літератури (українська мова) буде зараховано як оцінка за державну підсумкову атестацію.

Якщо ви випускник закладу загальної середньої освіти, то вам результати зовнішнього незалежного оцінювання із трьох навчальних предметів, вибраних під час реєстрації, буде зараховано як оцінки за державну підсумкову атестацію.

Першим обов’язковим предметом ДПА є українська мова. Другим – математика або історія України (за вибором). Третій предмет ви обираєте самостійно із запропонованого вище переліку. Пам’ятайте, що для зарахування оцінок за державну підсумкову атестацію можна вибрати й математику, й історію України та пройти зовнішнє оцінювання з цих предметів.

  1. Підготуйте необхідні для реєстрації документи та матеріали, зокрема:
  • копію паспорта (сторінки з фотокарткою, прізвищем, ім’ям та по батькові). Звертаємо увагу, що в паспортах нового зразка (ID-картка) немає серії документа. Під час заповнення реєстраційної форми поле «серія» залишайте порожнім. У разі відсутності паспорта окремі категорії осіб можуть подати інший документ[1].

Якщо виникли проблеми з отриманням паспорта громадянина України, радимо для вирішення питань щодо реєстрації для участі в зовнішньому оцінюванні звернутися до адміністрації закладу освіти. Нагадуємо, що інформацію про механізм реєстрації учнів, які не мають паспорта, для проходження державної підсумкової атестації у формі зовнішнього оцінювання розміщено на сайті Українського центру оцінювання якості освіти в розділі «Керівникам закладів освіти», доступ до якого – за допомогою логіна та пароля, наданих закладу освіти регіональним центром оцінювання якості освіти.

  • дві однакові фотокартки для документів розміром 3 х 4 см із зображенням, що відповідає досягнутому віку (фотокартки мають бути виготовлені на білому або кольоровому фотопапері);
  • реєстраційну картку, яку можна сформувати самостійно, скориставшись спеціальним сервісом «Зареєструватися», розміщеним на веб-сайті Українського центру оцінювання якості освіти, або звернутися за допомогою до особи, відповідальної за реєстрацію в закладі освіти, де ви навчаєтеся.

У разі необхідності також підготуйте:

  • медичний висновок про створення особливих (спеціальних) умов для проходження зовнішнього оцінювання за формою первинної облікової документації № 086-3/о «Медичний висновок про створення особливих (спеціальних) умов для проходження зовнішнього незалежного оцінювання», затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 29 серпня 2016 року № 1027/900;
  • копію свідоцтва про зміну імені, та/або свідоцтва про шлюб, та/або свідоцтва про розірвання шлюбу (для осіб, у документах яких є розбіжності в персональних даних);
  • копію нотаріально засвідченого перекладу українською мовою документів, наданих для реєстрації (для осіб, які подають документи, оформлені іноземною мовою);
  • заяву щодо надання можливості пройти зовнішнє оцінювання з певного(их) предмета(ів) під час додаткової сесії, у якій має бути вказана причина, що унеможливлює участь в основній сесії, і документ, що підтверджує цю причину (для тих, хто має на це право відповідно до розділу VI Порядку).

Увага! На копіях документів випускник має написати Згідно з оригіналом (без лапок), поставити підпис, свої ініціали та прізвище, дату засвідчення копії.

  1. Сформуйте комплект реєстраційних документів та подайте його особі, відповідальній за реєстрацію в закладі освіти, в якому ви навчаєтеся.

Після отримання від випускників реєстраційних документів заклад освіти формує список осіб, які проходитимуть державну підсумкову атестацію за освітній рівень повної загальної середньої освіти у формі зовнішнього оцінювання. Засвідчений підписом керівника та печаткою закладу освіти (у разі її наявності) список учнів і комплекти реєстраційних документів треба надіслати не пізніше ніж 19 березня 2018 року до відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти. Дату подання визначатимуть за відтиском штемпеля відправлення на поштовому конверті.

Підтвердженням факту реєстрації для участі в зовнішньому оцінюванні є Сертифікат, який вам буде надіслано в індивідуальному конверті разом з реєстраційним повідомленням учасника зовнішнього оцінювання та інформаційним бюлетенем «Зовнішнє незалежне оцінювання. 2018 рік» до закладу освіти, де ви навчаєтеся. Вручення індивідуальних конвертів забезпечують заклади освіти.


 [1]копію свідоцтва про народження (для осіб, які не мали можливості отримати паспорт громадянина України у зв’язку з тим, що проживають на тимчасово окупованій території (Автономна Республіка Крим, м. Севастополь) або в населених пунктах, зазначених у переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, наведених у додатках 1 і 2 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2014 року N 1085-р “Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення” (у редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року N 1276-р), або переселилися з них);
копію паспорта або іншого документа, що посвідчує особу (для іноземців та осіб без громадянства);
копію довідки про звернення за захистом в Україні (для особи, яка звернулася за захистом в Україні);
довідку із закладу освіти з фотокарткою (для осіб з тимчасово неконтрольованої території, які є учнями (слухачами, студентами) закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої освіти, розташованих на території, де органи державної влади здійснюють у повному обсязі свої повноваження, якщо названі особи втратили документ, що посвідчує особу, і не мають можливості його відновити.

 

Джерело: http://testportal.gov.ua/

 

Унесення змін до реєстраційних даних

Підтвердженням факту реєстрації для участі в зовнішньому оцінюванні є Сертифікат, який вам буде надіслано в індивідуальному конверті разом з реєстраційним повідомленням учасника зовнішнього незалежного оцінювання та інформаційним бюлетенем «Зовнішнє незалежне оцінювання. 2018 рік».

У разі потреби ви можете внести зміни до реєстраційних даних, здійснивши перереєстрацію. Перереєстрація триватиме з 06 лютого до 02 квітня 2018 року після отримання вами Сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання (далі – Сертифікат).

Для перереєстрації потрібно внести зміни до реєстраційних даних за допомогою спеціального сервісу «Внести зміни», розміщеного на веб-сайті Українського центру оцінювання якості освіти. Вхід до сервісу – за номером і пін-кодом Сертифіката. Вам потрібно буде оформити нову реєстраційну картку, повторно сформувати комплект реєстраційних документів, вклавши до нього отриманий раніше Сертифікат. Пакет документів треба подати до відповідного регіонального центру в той самий спосіб, у який це було здійснено під час реєстрації.

 

Джерело: http://testportal.gov.ua/

 

Відмова в реєстрації

Вам може бути відмовлено в реєстрації (перереєстрації) для участі в зовнішньому оцінюванні на підставі:

  • ненадання документа(ів), що підтверджує(ють) достовірність інформації, зазначеної в реєстраційній картці;
  • надання недостовірної інформації;
  • подання реєстраційних документів особою, яка відповідно до вимог законодавства не має права на участь у зовнішньому оцінюванні;
  • відправлення реєстраційних документів після завершення встановленого строку реєстрації (особі, яка в період реєстрації не подавала реєстраційних документів) або перереєстрації;
  • неналежного оформлення документів, необхідних для реєстрації;
  • неможливості створення особливих (спеціальних) умов для проходження зовнішнього оцінювання відповідно до медичного висновку.

У разі прийняття рішення про відмову в реєстрації (перереєстрації) вам буде надіслано витяг із протоколу засідання регламентної комісії, у якому буде зазначена причина відмови. Якщо ви можете усунути причини, що стали підставою для прийняття такого рішення, до 02 квітня 2018 року, створіть нову реєстраційну картку, скориставшись сервісом «Зареєструватися», сформуйте пакет реєстраційних документів та надішліть його на адресу відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти або передайте до закладу освіти, у якому навчаєтесь (якщо складатимете ДПА у формі ЗНО).

Особа, якій відмовлено в реєстрації (перереєстрації), має право оскаржити рішення регламентної комісії протягом чотирнадцяти календарних днів із дня завершення реєстрації, подавши апеляційну заяву до Українського центру оцінювання якості освіти.

Якщо учасник через певні причини не зможе взяти участь у зовнішньому оцінюванні, він повинен до 16 квітня 2018 року надіслати до відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти раніше отриманий Сертифікат і заяву про відмову в реєстрації.

 

Джерело: http://testportal.gov.ua/

 

Реєстрація осіб для участі в додатковій сесії зовнішнього оцінювання

Під час основного періоду реєстрації, що триватиме з 06 лютого до 19 березня 2018 року, подати документи для участі в додатковій сесії мають право особи, які не можуть пройти зовнішнє оцінювання під час основної сесії у зв’язку з тим, що:

  • у рік проведення зовнішнього оцінювання навчаються за кордоном;
  • за релігійними переконаннями не можуть узяти участь в основній сесії зовнішнього оцінювання з окремих навчальних предметів, що проводиться в певні дні;
  • обрали для проходження зовнішнього оцінювання два навчальні предмети, тестування з яких проводиться під час основної сесії в один день;
  • вказали на необхідність створення особливих (спеціальних) умов проходження зовнішнього оцінювання, що можуть бути забезпечені лише під час додаткової сесії;
  • у період проведення основної сесії зовнішнього оцінювання з окремих навчальних предметів братимуть участь у міжнародних, всеукраїнських заходах (змаганнях, конкурсах, олімпіадах тощо), включених до офіційних заходів Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури України, Міністерства молоді та спорту України, складатимуть державні іспити, перебуватимуть за кордоном.

Щоб зареєструватися для проходження зовнішнього оцінювання під час додаткової сесії, зазначені вище особи мають надати заяву (у довільній формі) і документ, що підтверджує причину, яка унеможливлює участь в основній сесії, а саме:

  • довідку, що підтверджує факт навчання за кордоном, де зазначено період навчання;
  • клопотання релігійного управління (центру), що діє згідно із законодавством України про свободу совісті та релігійні організації;
  • медичний висновок про створення особливих (спеціальних) умов для проходження зовнішнього незалежного оцінювання форми № 086-3/о, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 29 серпня 2016 року № 1027/900;
  • копію наказу або іншого розпорядчого документа про участь у міжнародних, всеукраїнських заходах (змаганнях, конкурсах, олімпіадах тощо), де зазначено прізвище, ім’я, по батькові особи та період проведення відповідного заходу;
  • довідку з навчального закладу, де вказано, що заявник дійсно навчається в цьому навчальному закладі, а також дату складання ним державного іспиту, яка збігається з датою проведення зовнішнього оцінювання з певного навчального предмета;
  • документ, що підтверджує необхідність перебування за кордоном у день проведення зовнішнього оцінювання з певного навчального предмета.

 

Джерело: http://testportal.gov.ua/

 

Читать далее

Три ключі до ЗНО з української мови

Три ключі до ЗНО з української мови.
Ключ перший: власне висловлювання

На підготовку до ЗНО з української мови і літератури лишилось не так багато часу. На сьогодні кожен з вас має певну базу знань з мовного матеріалу та стоси прочитаних творів українських письменників. Якісне виконання всіх тестових завдань може забезпечити вам лише 180 балів із 200. Власне висловлення ― це 20 балів, які суттєво вплинуть не лише на результат загалом, але й на ДПА зокрема.

 

Отже, читайте уважно, як написати гарне власне висловлення і вибороти 20 балів за 45 хвилин!

Порада перша:щоб підготуватися до власного висловлення якісно, необхідно знати структуру, чіткі вимоги та критерії оцінювання власного висловлення. Почнемо у зворотному напрямку, адже в кінцевому рахунку нас цікавлять бали!

 

Зверніть увагу!

Якщо робота не відповідає темі, її оцінюють у «0» балів, робота менше 100 слів ― «0» балів.
Детальніше можна подивитись тут: критерії оцінювання власного висловлювання.

Порада друга: уважно прочитайте текст і дайте відповідь на питання.

Прочитайте наведений текст: Основну частину свого часу людина витрачає на виконання соціальних обов'язків — трудових, навчальних, сімейних тощо. Тому, коли видається вільна хвилинка, багато хто просто байдикує, наприклад бездумно перемикає телеканали або безцільно блукає просторами «світової павутини», забуваючи, що час життя невпинно спливає.

Викладіть Ваш погляд на проблему: Як можна з користю проводити вільний час, щоб потім не жалкувати за марно втраченими цінними хвилинами життя?

Дайте відповідь на питання: «Як можна з користю проводити вільний час, щоб потім не жалкувати за марно втраченими цінними хвилинами життя?»

Зверніть увагу!

Що робити, якщо немає питання, а є лише стверджувальне речення?

Викладіть погляд на проблему: Людина ― коваль своєї долі. 

Від цього Ваш твір не має змінювати структуру!

Ви маєте погодитися або спростувати наведену думку.

Порада третя: зразкові твори (приклади власного висловлення) в Інтернеті чи збірнику зазвичай штучні та відредаговані майстрами слова з багаторічним досвідом викладання. Тому структуру власного висловлення будемо розглядати на прикладі учнівського твору.

Викладіть погляд на проблему: Людина ― коваль своєї долі.

1. Теза 

На мою думку, ця тема завжди була і буде актуальною, і я з нею безумовно погоджуюся. Люди часто звинувачують «долю» у своїх невдачах і поразках. Але якщо проаналізувати проблеми багатьох, то можна помітити, що тільки вони винні в тому, чого не досягли. Так само і з щастям,  саме людина ― коваль своєї долі.

Коментар: теза має містити мовні кліше (на мою думку, я вважаю тощо). Теза ― це відповідь, яку ви ще маєте обґрунтувати в аргументах, навести до них приклади та зробити висновки. Отже, це той каркас, від якого залежать Ваші 20 балів. Зауважте, вона не має бути однозначною, бо аргументи не мають бути синонімічними переказами однієї думки. Тому перше речення тези ― це ваша згода/незгода з думкою, друге речення ви розкриватимете в аргументі №1, третє ― аргумент №2.

2. Аргументи (1)

По-перше, як я вже зазначив, інколи люди звинувачують свою долю через те, що в них щось не виходить. Насправді ж, вони заслуговували на це. 

Коментар: аргумент ― це доказ власної думки, яку ми наводимо в тезі. Ви можете використовувати мовні конструкції на зразок  «тому що», «це доводить», «свідченням цього є», «доказом цього може бути». Аргумент, наведений вище, містить незначні похибки. Спробуйте його відредагувати.

3а. Приклад з літератури чи інших видів мистецтв

Яскравим прикладом може слугувати головна героїня Тараса Григоровича Шевченка Катерина з однойменної поеми. Коли вагітну дівчину кидає москаль, усі почали сміятися з неї та зневажати, навіть рідна мати відцуралася її. Вона все звинувачувала навкруги, але проблема крилася лише в ній. Адже всі попереджали бідолашну, чим це може закінчитися.

 

Коментар: ви маєте використовувати мовні кліше «наприклад…», «(яскравим) прикладом може слугувати…», «не можна не згадати…», далі:
• проблема;
• автор твору, назва твору, жанр;
• художній образ (герой), через який розкрита проблема;
• цитата з твору (за бажанням учасника).

2. Аргументи (2)

По-друге, я часто чую від батька таку фразу: «Сильний шукає можливості, а слабкий ― причини». Цей афоризм є дуже влучним, бо сильна людина самостійно «гне свою лінію». 

3б. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя

У мене є старший брат, який жив у квартирі з нами до двадцяти років. Він не хотів працювати і вимагав гроші від батька. Одного разу його перестали спонсорувати, і Андрій не мав можливості «жити красиво». Перші роки брат звинувачував батька, але через декілька років зрозумів, що йому бажали тільки добра. За три роки з юного хлопця, котрий жив за рахунок батьків, він перетворився на велику людину. Зараз брат спокійно може забезпечити комфортне життя собі та майбутній родині.

Коментар: більшість з вас буде наводити приклад з життя. Головна умова ― нештучність. Це як приклад з літератури, тільки головним героєм є ваша подруга, брат, сестра, тато чи мама. Приклад з історії чи суспільно-політичного життя переконливіший, однак може містити фактичні помилки, які не підвищать бал.

4. Логічність і послідовність

Коментар: у власному висловленні має бути щонайменше 4 абзаци, кожен з яких має починатися мовними кліше: «я вважаю», «по-перше», «по-друге», «отже» ( або «на мою думку», «з одного боку», «з іншого боку», «таким чином»).
Не змінюйте місцями приклади з літератури чи життя, дотримуйтеся чіткої структури, і вас чекає гідний бал!

5. Висновок

Отже, кожен сам творець власної долі. Ніхто не завадить тобі досягти великих успіхів, якщо ти будеш багато працювати. Так само й в прірву ніхто тебе не може затягнути, окрім самого себе.

Коментар: висновок має відповідати тезі й органічно випливати з аргументів і прикладів. Перше речення загальний висновок, друге ― до першого аргументу, третє ― до другого.

Порада четверта: потренуйтеся вдома разом з уявною схемою, адже структура ― це 12 балів з 20!

 

Порада п'ята: пишіть твори з перервою в один день. Не соромтеся звертатися до вчителя за порадою. Ви маєте до ЗНО «виписатися» та зрозуміти ваші типові помилки, щоб мати змогу їх уникнути на справжньому тестуванні.

Порада шоста: пишіть власне висловлення останнім на реальному ЗНО. Поясню чому: найскладнішою є частина №1 (українська мова). Вона забере найбільшу частину вашого часу. Виконуючи частину №2 (українська література), ви відпочинете й надихнетеся на приклад з літератури.

Порада сьома:у вас є чернетка! Вам достатньо 30 хвилин, щоб написати якісний твір. 15 хвилин на те, щоб переписати. Дотримуйтеся  правил переносу слів, використовуйте лише ті слова та конструкції речень, у правильності яких ви впевнені.

Наприкінці перефразую класика: «Не бійтесь заглядати в тестовий зошит: це джерело підказок, а не сумне провалля!» Тому працюйте, тренуйтеся, все у ваших руках!

Юлія Огарь,
викладач курсів доуніверситетської 
підготовки з української мови і літератури,
викладач української мови і літератури 
в освітній студії Nature Tutor Group

Три ключі до ЗНО з української мови.
Ключ другий: як змагатися з українською літературою, не читаючи її


Якщо бути відвертим, то змагатися з українською літературою, не читаючи її, доволі складно, тому наша система порад акцентує увагу виключно на типових завданнях з української літератури та сприятиме успішній систематизації знань.
Також дана стаття містить корисні посилання для тих, хто не дуже любить читати!

Порада №1. Контролюйте себе.

Завантажте актуальну програму підготовки до ЗНО, де прописані всі твори, з якими вам необхідно ознайомитися. Складіть список та покладіть на робочий стіл. Розподіліть твори на частини для перечитування. Ведіть запис боргів для тих творів, що ви не прочитали.

 

 

Порада №2. Що краще читати: повний варіант творів або скорочений?

На практиці це не має значення. Але не поспішайте цьому радіти. Якщо ви обираєте не філологічний напрям, то сміливо беріть хрестоматію. Майбутнім філологам краще читати повні твори, адже в університеті на вас чекає величезний об’єм літератури, а певний пласт вже прочитаної класики буде приємним бонусом.

 

Порада №3. Читати очима недостатньо.

Озбройтеся олівцем та маркером. Підкреслюйте присвяти, описи головних героїв, географічні назви тощо.

Порада № 4. Чи потрібно знати біографію письменників?

Ні, роки народження та написання творів у вас запитувати не будуть. А от хто був «сонцепоклонником» чи «сонячним поетом» ― залюбки. Для цього після прочитання твору поцікавтеся критичним матеріалом про автора, перегляньте його світлини, знайдіть на карті України регіон, де він народився. Оживіть у своїй уяві класика.

 

 

Порада №5. Ведіть «читацький щоденник»

Це невеличкий зошит чи аркуші, де ви маєте занотовувати паспортизацію творів за такими пунктами:

  • літературний рід;
  • жанр;
  • тема;
  • головна ідея;
  • головні герої/дійові особи (виписуйте ключові слова з характеристик кожного героя);
  • сюжет (не пишіть текст, схематизуйте);
  • стиль.

Коментар: обов’язково виписуйте географічні назви, присвяти та назви розділів.

Порада №6. Більшість творів екранізовано. Дивіться фільми!

Список  творів та посилання на відео (аудіокниги):

Порада №7. Відокремте поезію XX ст. від прози.

Створіть один документ, де ви розмістите поезію за періодизацією. Систематично переслуховуйте її. Це справді діє. Список поезії та посилання на відео:

Порада №8. Систематизуйте власні знання!

Як тільки ви прочитаєте всі твори, необхідно буде систематизувати  знання. Самостійно розробіть тренажер:

  • справжнє прізвище письменника ― псевдонім
  • твір ― автор
  • твір ― жанр
  • твір ― стиль
  • головний герой ― головний герой (пара)
  • родина ― твір
  • твір ― географічна назва
  • характеристика героя ― ім’я ― твір, автор
  • слова героя ― ім’я ― твір, автор
  • присвята ― твір
  • розділ з твору ― твір

Коментар: опитуйте друзів, товариші нехай протестують вас.

Порада №9. Нехай вас не лякає теорія літератури.

Тропів та стилістичних прийомів безліч, але у вимогах до знань у програмі вказано не так багато. Вивчіть лише такі:

  • тропи (епітет, порівняння, метафора, гіпербола, літота, метонімія, синекдоха, оксиморон, персоніфікація, символ);
  • поетичний синтаксис (анафора, епіфора, алегорія, інверсія, антитеза, тавтологія, паралелізм, алітерація, асонанс).

Цих термінів для вас буде достатньо, щоб дати відповідь на одне! тестове завдання з теорії літератури.

Порада №10. Не забувайте про літературні угруповання та добу постмодернізму.

Складіть собі невеличкий список літературних угруповань. Сучасний літературний процес ви поверхово вивчаєте в школі. Вам необхідно  орієнтуватися в основних тенденціях та визначати найхарактерніші ознаки постмодернізму.

Порада №11. В усьому є послідовність.

Тест з української літератури йде в хронологічному порядку відповідно до того, як розвивався літературний процес. Наприклад, перше питання завжди стосується усної народної творчості, останнє ― постмодернізму!

 

 

Порада №12. Тренування, тренування і ще раз тренування!

Відсьогодні проходьте минулорічні тести ЗНО онлайн. Досвід свідчить, що учні, котрі долали поріг 190+, систематично виконували не лише штучні тести зі збірників, але й проходили всі оригінальні тестові завдання минулих років!

Успіхів вам і перемоги у двобої з тестом!

 

Юлія Огарь,
викладач курсів доуніверситетської 
підготовки з української мови і літератури,
викладач української мови і літератури 
в освітній студії Nature Tutor Group

Три ключі до ЗНО з української мови. Ключ третій: короткий екскурс у мовну теорію

 


Сьогоднішня стаття містить 10 "золотих" порад для успішної систематизації та активізації знань до ЗНО з української мови. Нічого зайвого, лише головне: увага акцентується виключно на типових завданнях, які є в кожному тесті ЗНО з української мови!

Отже, читайте уважно, як вибороти 48 балів на ЗНО та отримати максимальний бал з ДПА!

 

 

Порада №1. Якщо ви досі цього не зробили, знайдіть та ознайомтеся з програмою ЗНО з української мови і літератури. Мова ― це система, але ефективне вивчення передбачає блокове охоплення матеріалу. Ось вам посилання на актуальну програму підготовки до ЗНО-2017 з української мови та літератури, розміщену на офіційному сайті УЦОЯО.

Порада №2. Не намагайтеся повторити лише той матеріал, у якому ви маєте певні труднощі або взагалі не знаєте. Повторюйте навіть те, в чому ви добре орієнтуєтеся. Поступово, тема за темою. Практика доводить, що нові знання можуть витіснити вашу базу. Тому не лінуйтеся охопити все.

Порада №3. Можливо, вам буде складно зорієнтуватися в мовних розділах, тому далі ми спробуємо рухатися за темами і типовими завданнями в тестах.

Порада №4. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Вам необхідно буде знайти звук або порахувати кількість звуків і букв у слові. Звертайте увагу на твердість і м’якість (чи пом’якшення) приголосного звука, випадки асиміляції (уподібнення), спрощення та розміщення звуків.

 

 

Обов’язково в кожному тесті є завдання на наголос. Розподіліть слова, що ви вивчаєте, на три аркуші (це допоможе вам запам'ятати не окремі слова, а їх групи):
1. Наголос на перший склад
2. Наголос на другий склад
3. Наголос на третій склад
Потренуйтеся із наголосами на цьому корисному сайті.

 

 

Порада №5. Лексика. Фразеологія. Складіть словничок лексичних помилок, підкресліть правильні форми та систематично повторюйте. Акцентуйте увагу на ПРАВИЛЬНИХ формах.

 

 В українській мові налічується безліч фразеологізмів. Найпопулярніші фразеологізми ви зможете знайти на цьому сайті, або скористайтеся словником (Ужченко В.Д. Фразеологічний словник української мови. — К. : Освіта, 1998. — 224 с.).

Зверніть увагу!

Прочитайте завдання на з'ясуйте: вам необхідно дібрати антонім чи синонім до фразеологізму. Це запорука успішного виконання подібних тестів!

 

 

Порада №6. Будова слова. Словотвір. Слід пам’ятати, що слово має містити не лише спільний корінь, але й значення. Іноді термін «спільнокореневе» можуть замінити на «похідне».

 

 

Також необхідно вміти визначати нульове закінчення в словах та знаходити слова, що закінчення не мають.

 

Порада №7. Морфологія. Іменник.У  процесі підготовки зверніть увагу на граматичну категорію роду, відмінка, написання й відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові та прізвищ, кличний відмінок.

 


У називному відмінку стоятимуть підмети, у знахідному ― додатки.

 

 

 

 

 

У кожному тесті є завдання, що присвячені ступеням порівняння прикметників.

 

 

Зверніть увагу на типи відмінювання числівників та узгодження числівників з іменниками та уживання числівників для позначення часу й дати:

 

 

Потренуйтеся відрізняти правильні форми займенників від помилкових.

 

 

Зверніть увагу на те, що дієслово має форми: дієвідмінювані, відмінювані (дієприкметник) та незмінні (інфінітив, дієприслівник, форми на -но, -то). Навчіться відрізняти правильні форми дієслів від помилкових та закінчення наказового способу дієслова.

 

Не оминайте правопис прислівників.

 

 

Обов’язково потренуйтеся розрізняти частини мови. Це гарантовано забезпечить вам 4 бали.

 

 

Порада №8. Синтаксис. Більшість тестів містять завдання саме синтаксичного характеру. Вам необхідно чітко розуміти межу між простим реченням, ускладненим однорідними членами речення, відокремленими означеннями (прикладками), обставинами і додатками, вставними словами і конструкціями, звертаннями, та складним реченням. Ці знання допоможуть вам успішно зорієнтуватися не лише в тестах на відповідність, але й у тих завданнях, що потребують однієї відповіді.

 

 

 

 

 

 

 

 

Порада №9. Правопис. Цей розділ має бути окремим пластом для повторення. Для швидкої перевірки себе скористайтеся онлайн-джерелом «Словники України».

Основні розділи правопису для повторення такі:

  •  правопис літер, що позначають ненаголошені е, и, о.

 

 

  • спрощення в групах приголосних

 

  • м’який знак, апостроф

 

  • правопис префіксів пре-, при-, прі-, з-, с-, роз-, без, через-

 

  • подвоєння літер

 

  • правопис не з різними частинами мови

 

 

Порада №10. Обов'язково проходьте тести ЗНО онлайн. Учні, котрі додали поріг 190+, систематично виконували не лише штучні тести зі збірників, але й проходили всі оригінальні тестові завдання минулих років.

Успіхів вам і перемоги у двобої з тестом!

Юлія Огарь,
викладач курсів доуніверситетської 
підготовки з української мови і літератури,
викладач української мови і літератури 
в освітній студії Nature Tutor Group

 

 

Джерело: http://nature-tutors.blogspot.com/

Читать далее

Збірки тестових завдань та корисні посилання

Збірки тестових завдань 2008-2018 років з української мови і літератури

https://dneprtest.dp.ua/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=605

 Збірки тестових завдань 2008-2018 років з математики

https://dneprtest.dp.ua/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=601

 Збірки тестових завдань 2008-2018 років з історії

https://dneprtest.dp.ua/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=600

 

Корисні посилання:

http://testportal.gov.ua/

http://filologtokippo.blogspot.com/p/blog-page_25.html

http://promovu.in.ua/list-of-works/

http://osvita.ua/test/56071/

http://natalianemirovska.blogspot.com/2017/05/11.html

http://nature-tutors.blogspot.com/

https://zno-ua.net/test/

https://zno.osvita.ua/ukrainian/ - всі тести

https://www.slideshare.net/veneziya/ss-60067902

http://osvita.ua/school/certification/card/50325/

https://znoclub.com/pidgotovka-do-zno/952-7-trenazheriv-z-ukrajinskoji-movi-ta-literaturi.html

https://www.facebook.com/videorepetitor/

 

До уваги випускників !!!!

Інноваційний проект з онлайн навчання «Be smart / Будь розумний» надає можливість кожному учневі отримати безкоштовний доступ до комплексу навчальних матеріалів по підготовці до зовнішнього незалежного оцінювання http:// besmart.eduget.com

 

                                     Список рекомендованих джерел для викладачів

1. Указ Президента України від 4 липня 2005 року № 1013 "Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні"

2. Указ Президента України від 20 березня 2008 року № 244 "Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні"

3. Постанова Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року № 1095 "Деякі питання запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти" (зі змінами)

4. Постанова Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2015 року № 222 "Про затвердження Порядку залучення педагогічних, наукових, науково-педагогічних працівників та інших фахівців до проведення зовнішнього незалежного оцінювання"

5. Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.10.2014 № 1121 "Про програми зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти"

6.  Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.03.2015 № 300 "Про затвердження Порядку визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання"

7. Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2015 № 1050 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 16 вересня 2015 року № 940" (про проведення ДПА у 2015/2016 навчальному році)

8. Наказ Міністерства освіти і науки України від 3 лютого 2016 року № 77 "Про затвердження програм зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньоїосвіти"

9. Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.02.2016 № 149 "Про організацію та проведення міжнародного дослідження якості освіти  PIZA-2018 в Україні"

10. Наказ Міністерства освіти і науки України від 31 серпня 2016 року № 1055 "Про затвердження Календарного плану підготовки та проведення в 2017 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти"

11. Наказ Міністерства освіти і науки України від 21 вересня 2016 року № 1133 "Про підготовку до проведення в 2017 році зовнішнього незалежного оцінювання " 

12. Наказ Українського центру оцінювання якості освіти від 24.05.2016 № 99 "Про затвердження Методики проведення тестових балів, отриманих учасниками зовнішнього незалежного оцінювання за виконання завдань сертифікаційної роботи у рейтингові оцінки (за шкалою 100-200 балів)"

13. Наказ Українського центру оцінювання якості освіти від 15 вересня 2016 року № 156 "Про затвердження Схем нарахування балів за виконання завдань сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2017 року"

14. Наказ Українського центру оцінювання якості освіти від 22 вересня 2016 року № 162 "Про затвердження Загальних характеристик сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2017 року"

15. Наказ Українського центру оцінювання якості освіти від 22 вересня 2016 року № 1623 "Про затвердження Критеріїв оцінювання завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2017 року"

16. Ковтунець В.В. Правове забезпечення зовнішнього незалежного оцінювання // Вісник ТІМО. - 2009. - № 1

17. Лікарчук І.Л. Українська національна модель зовнішнього оцінювання 2008 року: стан, проблеми, перспективи // Вісник ТІМО. 2008. - " 2

18. Методичні рекомендації щодо використання тестових технологій у процесі вивчення української та зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах // Методичні діалоги. – 2007. – № 11 – 12

19.         Методичні рекомендації щодо використання тестових технологій у процесі вивчення української мови в загальноосвітніх навчальних закладах: додаток до листа МОН України від 29.12.2006  № 1/9-795 // Дивослово. – 2007. – № 2. – С. 22 – 26. // Методичні діалоги. – 2007. – № 1

20. Підготовка   до   ЗНО:    власне     висловлення   /   Упоряд.    Н. Коржова,   О. Бондаренко,    Н. Нестеренко. – К. : Шкільний світ, 2011. – 112 с. – Бібліотека «Шкільного світу» 

21. Посібники для підготовки до ЗНО з української мови і літератури [Електронний ресурс] / Режим доступу: https: //vk.com/topic-70626031_29944891

22. Торопова А.В. Міжнародне дослідження ставлення директорів шкіл до системи зовнішнього оцінювання навчальних досягнень випускників (за матеріалами Проекту  RE ; FINE) // Вісник ТІМО. - 2008. - № 2

23. Українська мова : Зовнішнє оцінювання. Навч. посіб. із підготов. до зовн. оцінювання учнів загальноосвіт. навч. закл. / С.В. Ломакович, О.П. Глазова, Н.М. Пастушенко та ін. : Укр. центр оцінювання яксті освіти. - К., 2007

24. Український центр оцінювання якості освіти [Електронний ресурс] / Режим доступу: https: // testportal.gov.ua 

Читать далее