Соціально-психологічна робота

   Більшість проблем, з якими діти самі звертаються до практичного психолога, має специфічний характер. Їх рідко хвилюють інтелектуальні невдачі, зокрема в навчанні. Так, під час індивідуального консультування діти часто просять поради, як чинити в конкретному випадку, яку обрати лінію поведінки, як правильно оцінити чиїсь або свої дії?

  Звичайно, психолог може кожного окремого разу знаходити разом з учнем необхідну відповідь, однак, чи не краще навчати його самостійно розбиратися в життєвих ситуаціях? За стародавнім китайським прислів’ям, «не той добрий, хто нагодує тебе рибою, а той, хто навчить її ловити».

     Головним завданням практичного психолога ДНЗ «Тернопільський ЦПТО» є психологічний супровід особистісного розвитку учнів протягом навчання в Центрі; соціально-педагогічна та психологічна робота з учнями у конфліктний та постконфліктний період.
 

Провідними напрямами роботи практичного психолога в ДНЗ «Тернопільський ЦПТО»:

- Організаційно-методична робота;
- Консультативно-методична допомога викладачам, майстрам в/н, вихователям, учням з питань навчання та виховання;
- Просвітницько-пропагандистська робота з підвищення психологічної культури в навчальному закладі та сім’ях, національної самосвідомості та самобутності;
- Превентивне виховання по формуванню в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя та захист психічного здоров’я, профілактика алкоголізму, наркоманії, СНІДу та злочинності серед неповнолітніх;
- Психокорекційна та розвивальна робота серед учнів із застосуванням методів психокорекції та загальної психотерапії;
- Зв’язки з громадськістю. Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками. Спільні заходи з правозахисними органами, соціальною службою молоді.

Основні напрями у роботі соціального педагога:

-    соціально-педагогічна робота з учнями та сім’ями, які опинились в складних життєвих обставинах;
-    соціально- педагогічна робота з учнями, які перебувають на внутрішньому обліку Центру;
-    соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та соціально-педагогічна робота з опікунами (піклувальниками) дітей;
-    організація соціально-правового захисту дітей пільгових категорій;
-    соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу;
-    профілактика правопорушень, негативних явищ в учнівському середовищі.


У яких випадках звертатися до соціального педагога?

-    якщо у Твоїй родині є проблеми, які Тебе постійно турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим;
-    якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації;
-    якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога лікаря або юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків;
-    і просто коли Тобі здається, що всі інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не зрозуміє...

ГРАФІК РОБОТИ
соціального педагога
ДНЗ «Тернопільський центр професійно-технічної освіти»

ДНІ ТИЖНЯ

ЧАС ПРИЙОМУ

ПРИМІТКА

Понеділок

з 8:30

по 17:00

 

Вівторок

з 8:30

по 17:00

 

Середа

з 8:30

по 17:00

 

Четвер

з 8:30

по 17:00

 

Пятниця

з 8:30

по 16:00

 

 

 

Буду рада з вами спілкуватись!

  Щоб змінити життя на краще

- Усміхайтеся , це надасть вам упевненості;

- Відмовтеся від бажання жалітися або звинуватити обставини чи інших людей;

- Позбавтеся негативних думок. Життя – це бумеранг;

- Сприймайте життя чк безперервний навчальний процес, навіть у негативному досвіді знайдете корисне для себе;

- Розвивайте в собі позитивну сторону душі – прагнення до віри;

- Перетворіть несприятливі обставини на ситуацію, де ви ще раз зможете проявити свої здібності;

- Не заздріть чужому успіхові. Позитивно оцініть свої сили, виявіть власні цілі;

- Ніколи не здавайтеся. Вірте в себе. Спокійно ставтеся до успіху та невдач;

- Змініть свою внутрішню настанову: «У мене все вийде»;

- Частіше спілкуйтеся з людьми активними, оптимістами, успішними;

- Обмежте контакти з тими, хто жаліється;

- Спостерігайте, як діють успішні люди, наслідуйте зразки успішної поведінки;

- Не звертайте уваги на дрібні непорозуміння, не перетворюйте їх на конфлікт.

 

Пам’ятка

1. Ніколи не уникайте персональної відповідальності;

2. На свою думку не тільки виробляйте, а й висловлюйте;

3. Прагніть самостійно вирішувати всі питання, що стосуються вашого життя;

4. Не бійтеся помилок – просто своєчасно їх виправляйте;

5. Чесно визнавайте свої помилки, пам’ятайте, що впертість – самозахист слабкої людини;

6. Не виходить задумане – неодмінно розберіться, чому. Починайте робити все спочатку і так – аж поки вийде

 

Шляхи підвищення ефективності уроку

(психологічні поради вчителю)

1. Зробіть мету уроку метою учнів;

2. Формулюйте мету, орієнтуючись на потреби й інтереси учнів;

3. Серйозно ставтеся до організації уроку;

4. Під час розвитку мотиву досягнення орієнтуйте учнів на самооцінку діяльності;

5. Якнайчастіше ставте учнів у ситуацію вибору;

6. Допомагайте учням ставити перед собою реалістичні завдання;

7. Допомагайте учням ставити перед собою реалістичні завдання; 8. Зробіть ситуацію успіху досяжною для кожного учня;

9. Робіть групу і урок більш привабливим і цікавим;

10. Пов’язуйте навчальну інформацію з життєвим досвідом учнів;

11. Починаючи роботу, переконайтеся, що в учнів достатньо можливостей, щоб почуватися безпосередньо причетним до групових занять;

12. Уникайте небажаних наслідків своїх учительських очікувань;

13. Зробіть основні правила й вимоги зрозумілими;

14. Чітко встановлюйте напруження ситуації;

15. Акцентуйте увагу на вчинках і поведінці, а не на особистості учня;

16. Щоб запобігти порушенню дисципліни, створіть умови для підвищення якості знань учнів та їхньої самоповаги;

17. Не підсилюйте напруження ситуації;

18. Створіть позитивне ставлення до самоврядування;

19. Дайте учням можливість фіксувати й оцінювати свій прогрес;

20. Враховуйте вікові особливості учнів у розвитку їх особистості та пізнавальної сфери.

 

Поради вчителю щодо підтримки дисципліни в класі

- Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому всіляко стимулюйте їхню активність;

- Враховуйте природні можливості, стан здоров’я, й умови життя дитини, оцінюючи її навчання, виховання і розвиток, пам’ятаючи народну мудрість: «Кому більше дається, з того і більше вимагатиметься»

- Пам’ятайте, що урок має свої чіткі завдання і не є ареною для з’ясування стосунків;

- Дотримуйтеся доброзичливого тону, будьте уважні до кожного учня, створюйте оптимістичний настрій у класі;

- Не припускайте перевтоми учнів (уважність зберігається 15 хв.), на допомогу вам прийдуть рухливі вправи, цікаві жарти;

- Надавайте учням можливість частіше працювати в підгрупах;

- Створюйте умови, щоб важкі, слабкі учні мали можливість відчути себе лідерами в чомусь;

- Не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму:

- Будьте привітними, але враховуйте, що фамільярність може породити неповагу;

- Не виявляйте антипатії до уважних учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями;

- Умійте керувати емоціями, знайте кожну ціну слову, тонові. Не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими;

- Не соромтесь виявляти почуття гумору. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний вчитель;

- Не забудьте привітати учня з Днем народження, - це непомітна, але ефективна річ (майстрам, класним керівникам);

- Зміцнюйте зв’язки з батьками учнів, намагайтеся отримати від них підтримку, інформацію, але не сподівайтеся, що вони вирішать проблему з дисципліною в групі;

- Перш ніж засудити, завжди подумайте: «А може краще вибачити?» 10 заповідей класного керівника

- Люби, поважай, цінуй кожну дитину;

- Самовдосконалюйся, будь особистістю;

- Вмій слухати дітей, будь терплячим;

- Не навчай того з чим не обізнаний;

- Кажи дитині не тільки те з чим ти незадоволений, а й те, що тебе у ній радує;

- Допомагай батькам виростити дитину для життя серед людей;

- Дорожи довір’ям дитини;

- Створюй доброзичливий колектив батьків та учнів;

- Будь веселим, жартами підтримуй та заохочуй позитивне.