Кваліфікаційна характеристика

 
   Ця професія має давню історію.
   У стародавньому Єгипті збереглися справжні шедеври будівництва -піраміди, серед яких найкраще збереглася піраміда фараона Хеопса, що була збудована близько 2600 років до нашої ери. За літописом, піраміду увінчала висічена з червоного граніту верхівка, яка не збереглася. Збереглися лише частково лицювальні плитки з білого вапняку.

   Професія лицювальника - плиточника відноситься до комплексу професій оздоблювальних робіт, що виконуються з метою підвищення довговічності будинків, споруд, надання їм естетичного вигляду.У процесі роботи лицювальник-плиточник застосовує різні механізми та інструменти: мозаїчно шліфувальні машини, розчиномішалки, катки, скрабки, кельми, шпателі, рівні тощо.

   Для успішної професійної діяльності лицювальник - плиточник повинен знати:
- види та основні властивості матеріалів, які застосовуються;
- склад розчинів, мастик, способи та технології їх приготування та застосування;
- способи розбивки, провішування, промаячування горизонтальної,
- вертикальної і криволінійної поверхонь;
- норми і правила проведення та приймання оздоблювальних робіт.
   Крім знань він повинен уміти:
- вести штукатурні роботи;
- робити покриття та лицювання стін прямими і фасонними плитками;
- визначити види та причини браку і усувати його;
- робити ремонт та заміну плиток;
- виконувати оздоблювальні роботи згідно із запланованим малюнком.

Маляр
   Маляр - одна з найпоширеніших професій в будівництві. Завдання маляра - надати будівлі красивого, нарядного вигляду, нанести шар фарби, що врятує будівлю від руйнування. Маляр займається фарбуванням, обклеюванням, художньою обробкою, ремонтом зовнішніх і внутрішніх поверхонь будівлі. В процесі роботи очищає поверхню від пилу, грязі, іржі, підбирає фарбу потрібного кольору і якості, наносить її тонким шаром на зовнішню поверхню. Маляр 5-6-го розряду виконує складнішу і різноманітнішу роботу: художню обробку стін та підлог, розпис, складання складних кольорів, декоративне лакування і золочення.

Маляр повинен знати:
   Види і властивості основних обробних матеріалів, способи приготування складових, влаштування і правила експлуатації механізмів та приладів, виробництво малярних робіт.
Професійно важливі якості:
• хороший естетичний смак;
• окомір;
• координація рухів рук;
• творча уява;
• уважність;
• акуратність;
• здатність працювати на висоті.

Історія професії штукатур
   Професія штукатура, як і майже всі будівельні професії, є досить давньою. Серед оздоблювальних робіт штукатурні на будівництві займають чи не найважливіше місце. За даними археологічних досліджень ще 5 тисяч років тому в будівництві широко використовувалась гіпсова штукатурка, що в перекладі з італійської мови означає "оздоблення, спорядження". Свою назву професія штукатура отримала від основного матеріалу, з яким доводиться мати справу будівельнику. Штукатурка - це оздоблювальний шар що наноситься на поверхню різних конструктивних елементів будівлі (стін, перегородок, перекриттів, колон) з метою вирівняти ці поверхні, покращити їх санітарні та теплотехнічні характеристики, надати їм певної форми та фактури.

   Штукатурні роботи сприяють досягненню довговічності споруд, архітектурно-декоративної привабливості.

    Всі ці професії потребують від робітника таких якостей:
- гарного окоміру;
- координації рухів;
- художнього смаку;
- уважності, акуратності;
- високої чутливості пальців рук;
- добре розвинений вестибулярний апарат.
   Для успішного опанування професіями майбутні учні училища повинні мати ґрунтовні знання із загальноосвітніх дисциплін в обсязі  програми середньої школи:
фізики, хімії, математики, креслення,  трудового навчання та мати добру фізичну підготовку.
   Здобути професію у нашому училищі Вам допоможуть висококваліфіковані викладачі та майстри виробничого навчання: Бучинська Галина Василівна, Явний Володимир Івванович, Зеленюк Марія Петрівна, Камінська Олександра Миколаївна, Барський Ярослав Степанович, Васильчук Марія Констянтинівна.
   До Ваших послуг завжди готові спеціальні оздоблені навчальні кабінети та майстерні.
   Навчальний процес складається з виробничої та теоретичної підготовки. Професійно-технічний цикл навчання включає в себе вивчення таких предметів:
- матеріалознавство;
- спецтехнологія;
- будівельне креслення;
- основи ринкової економіки;
охорона праці та виробнича санітарія.
   На виробниче навчання за три роки відводиться близько 70%  навчального часу. Воно ведеться таким чином, щоб учень оволодів окремими пробними прийомами і операціями, які потім засвоюються під час виконання комплексу нескладних робіт. Коли учень засвоює ці методи, його допускають до виконання складніших операцій.
На заняттях поряд із традиційними вивчаються також сучасні технології оздоблення, використовуються сухі суміші, клеї, фарби, нові механізовані інструменти, різноманітні пристосування.
   Кожного року спільними силами учнів та майстрів в\н виконуються різні види ремонтних робіт.   Саме їх заслуга, що навчальні кабінети та адміністративні приміщення набувають нового вигляду, житлові кімнати та блоки гуртожитку стають дедалі затишними. Завдяки амбітності та хорошому естетичному смаку учнів та майстрів, сприянню дирекції у будівельних роботах використовуються сучасні матеріали: штукатурка «короїд», керамічна плитка на клеючих сумішах, гіпсокартон, різні види ламберії, ламінат, ліпні деталі, декоративні шпаклівки, емульсії.
   Молоді спеціалісти, які закінчують наше училище озброєні ґрунтовними теоретичними знаннями і мають розвинені професійні уміння  і навички.